Ars Nova vesteix d'art Es Baluard

Personalitats de l'alta costura participaren en el seminari que homenatjà Berhanyer

TW
0

XISCO DÍAZ.Palma.
Es Baluard es vestí ahir de tendències pel V Seminari de Moda de la Fundació Ars Nova. S'hi realitzaren un seguit d'activitats relacionades amb l'alta costura, d'entre les quals destacà l'homenatge a Elio Berhanyer. Personalitats com ara la comtessa viuda de Romanones, Aline Griffith, Marili Coll, Claudia Lavalle, Eloise Bercero i Carmen Lomana, Sonsoles Díaz de Ribera i Beatriz de Orleans no es perderen l'esdeveniment.

Després de l'obertura, a càrrec del portaveu de la fundació, Sebastià Dorignac, i el conseller insular de Turisme, Miquel Àngel Flaquer, començaren les activitats. Al matí es feren dues taules rodones, en les quals es debaté sobre El poder de la marca i El producte de luxe. Els seus ponents -dissenyadors, directors d'empreses i grups relacionats amb el sector- oferiren als assistents les seves impressions sobre la situació actual de la moda. La principal conclusió fou que els complements de luxe vinculats al sector de la moda estan en creixement mentre que l'alta costura a l'Estat no viu un dels seus millors moments. Entre els conferenciants hi foren presents Arturo Franco, director del Grup L'Oreal de productes de luxe a Espanya, i Beatriz de Orleans, directora de Dior a l'Estat.

A l'horabaixa es reanudà el seminari amb una visita guiada pel Museu, a la qual assistí un nombrós grup de participants a la jornada. La visita donà pas a l'acte central del dia: l'homenatge al dissenyador Elio Berhanyer.

Una taula rodona va servir per compartir vivències personals. Els convidats foren, a més del propi Berhanyer, Sonsoles Díaz de Ribera, presidenta de la fundació Balenciaga; Aline Griffith, comtessa de Romanones, i Eloíse Bercero i Carmen Lomana, clients d'alta costura. El moderador fou Pedro Mansilla, periodista i sociòleg especialitzat en moda.

Durant la seva intervenció, el dissenyador destacà diferents aspectes, com ara que «fer amistat amb les dones a qui vesteixes és fer alta costura» i reivindicà la recuperació del sector dient que «és molt important saber què és el que agrada a les clientes». La nota anecdòtica la posà Mansilla, que no dubtà a qualificar Armani d'«imbècil i idiota» després de comparar-lo amb Versace. En acabar les intervencions, el dissenyador José Miró lliurà al modista cordovès un objecte decorat per Pep Guerrero.