TW
0

Neix a Constança. Baden, l'inventor alemany Ferdinand Zeppelin, en el si d'una família aristocràtica. Així, el Comte Von Zeppelin va rebre una educació militar, com era costum en aquell país entre els infants de la noblesa. Això li va permetre anys després, el 1863, servir en els Estats Units com observador de l'exèrcit nordista del Potomac. A Amèrica estant, i concretament a la localitat de Saint-Paul, de Minnesota, realitzà la seva primera ascenció en globus. Això li despertà un esperit clarament vocacional envers de l'aeronàutica i encara que la seva carrera militar l'obligava a altres activitats, com la d'haver de prendre part en la Guerra de les Set Setmanes de 1866, quan s'enfrontaren l'estat de Württemberg, aliada d'Àustria contra Prússia. Després, aliada Württemberg amb Prússia, prengué part al costat del guanyador contra França el 1870. Finalment pogué deixar les armes el 1891 amb el grau de tinent general de l'exèrcit alemany. Amb aquesta llibertat, passaria la resta del seu temps i dels seus doblers en els experiments aeronàutics, l'única cosa que el feia realment feliç. Quanta gent en aquest món és infeliç perquè no pot fer allò que li agrada? Fins a quin punt ha de ser rendible una vocació per tal que qui la té la pugui exercir i no es perdi cap seny especialitzat?

Des de l'època dels germans Montgolfier havien pujat a l'espai molts globus, però si en el segle XVIII i primeres dècades del XIX aquests artefactes només es movien quan feia vent, en els anys posteriors hi foren incorporades góndoles que d'alguna manera tractaven de dirigir amb mà humana el vol. Zeppelin va fer nombrosos projectes en aquest sentit i a manca de diners, cercà l'ajut de la subscripció pública i del propi Kaiser Guillem II. L'èxit vingué quan l'inventor va concebre reduir el globus tradicional a una estructura d'alumini en forma de cigar havanès i així, una d'aquestes dinàmiques naus s'enlairava el juliol del 1900. La góndola duia un motor de combustió interna i una hèlix. Desferrà majestuosament i constituí el primer vol directe efectiu dirigit per l'home. Aquelles experiències, de cada vegada més pràctiques, donaren per resultat tot un estol de diferents models de dirigibles «Zeppelin», que incorporats a les forces armades com a màquines volants de guerra, bombardejaren Londres en el primer gran conflicte mundial (1914-1918). Tanmateix el comte Zeppelin morí a Charlottenburg abans de la derrota dels imperis centrals, el 1917.

Després, es va seguir amb la construcció de «zeppelins» i el darrer i més famós fou el «Graf Zeppelin», que duia el nom del seu creador, ja que Graf significa Comte en alemany. El vol inaugural fou el 1928 i va recórrer el món el 1929. Ja no duia el nom de Zeppelin el dirigible de propaganda nazi «Hinderburg» que sortí d'Alemanya en 1936 i s'incendià en prendre terra, a New Jersey, el 1937.