TW
0

P.GIMENEZ.Palma.
Un recorregut en el qual es troben presents les tendències més representatives que han dominat el camp de la fotografia en els últims anys; una exhaustiva revisió del que ha estat la trajectòria de l'artista Dionisio González en els darrers vuit anys; i una reflexió sobre l'arquitectura moderna vehiculada a través del projecte del creador barceloní Domènec, són les propostes que inaugura avui vespre el Casal Solleric, on es podran visitar fins al pròxim setembre.

Coincidint amb l'arribada de l'estiu, el centre cultural de Palma renova el seu programa expositiu amb tres propostes de gran qualitat, que foren presentades ahir pel regidor de Cultura de l'Ajuntament de Palma, Rogelio Araújo; el director del Casal, Joan Carles Gomis; el responsable de l'obra social de la CAM -entitat que patrocina els muntatges-, Joan Daviu; la comissària i responsable de l'Espai Quatre, Neus Cortés, i els artistes Dionisio González i Domènec.

Una selecció de 43 imatges, pertanyents a la Col·lecció de Fotografia Contemporània de Telefònica, descobreix a l'espectador que visita la planta noble del Casal les tendències que han dominat aquest camp en els últims anys de la mà d'artistes de renom com Marina Abramovic, John Badessari, Andreas Gursky, Candia Höfer i Richard Prince, entre d'altres.

Comissariada per Neus Cortés, a la planta baixa i l'entresol del centre Del espacio amurado a la transparencia proposa un recorregut en la trajectòria de Dionisio González. Amb una de les carreres més sòlides i reconegudes del panorama artístic actual, l'artista de Gijón aplega en aquest muntatge una selecció d'obres pertanyents a les seves primeres sèries, Rooms o Swimming Pools, però també peces molt més recents que giren entorn de la planificació espacial de les arquitectures precàries, com les faveles.

Tot i que González fa servir diferents suports, l'artista assenyalà que el fil conductor de la mostra és «una recerca constant de donar transparència panòptica» a «la necessitat humana d'articular espais» tant físics com virtuals, i això es veu a sèries com Rooms, i Swimming pools. Però destaquen les obres que l'artista penja a la planta entresol. Són una sèrie de fotografies amb intervencions digitogràfiques, a través de les quals l'artista vol donar una solució urbanística als favelats de les grans urbs brasileres «conservant la singularitat d'aquests espais i respectant els seus moradors».

Per últim, Domènec reflexiona sobre l'arquitectura moderna a Derives, dreceres i camins sense sortida, la proposta artística que exhibeix a l'espai Quatre. La proposta de l'artista de Mataró pren com a eix del seu discurs una peça, un camió teledirigit de jugueta, que porta la maqueta de la Unitat d'habitació que Le Corbusier construí a Marsella i que l'arquitecte propugnava com l'ideal exportable a tot el món. Domènec centra la seva atenció en el debat que, durant els anys seixanta, va generar aquesta proposta per reflectir «l'actual marginalitat dels discursos moderns i la manca d'eines per comprendre una realitat difosa».