TW
0

Veure la televisió abans dels 3 anys podria tenir efectes adversos sobre el desenvolupament cognitiu posterior, segons un estudi de la Universitat de Washington a Seattle (Estats Units) publicat a Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine.

Els científics han analitzat dades d'un estudi nacional longitudinal sobre infants i adolescents realitzat el 1986 i que s'ha repetit cada any. L'estudi recull informació d'11.000 infants en relació amb el seu desenvolupament, l'ambient familiar i l'historial de salut.

Els investigadors han avaluat dades de 1.797 menors que tenien 6 anys d'edat en el moment en què es dugueren a terme les revisions més actuals de l'estudi, els anys 1994, 1996, 1998 i 2000. D'aquesta manera, les puntuacions en matemàtiques, reconeixement i comprensió lectora d'una prova estàndard es compararen amb els índexs de consum televisiu abans dels 3 anys d'edat i en el període de 3 a 5 anys.

Segons els científics, l'anàlisi mostra un patró consistent en associacions negatives entre veure la televisió abans dels 3 anys i resultats cognitius adversos als sis i als set anys. Segons els experts, la inclusió de controls amplis de preferències paternals, habilitat i inversió en el desenvolupament cognitiu dels fills, suggereix que aquestes associacions en podrien ser en certa mesura la causa directa o indirecta.

Tanmateix, i en opinió dels investigadors, l'anàlisi també suggereix que veure la televisió entre els 3 i els 5 anys d'edat té un efecte més beneficiós, almanco en els resultats de reconeixement lector i de memòria a curt termini. Els estudiosos no han descobert conseqüències beneficioses respecte de les matemàtiques o la comprensió lectora dels infants.