L'Escola Blau de Disseny acomiada el curs amb una passarel·la de cine

La sala Rívoli acollí l'original desfilada organitzada pel centre

TW
0

P.G.Palma.
Amb una original i estudiada proposta de fusió del setè art, el teatre i la moda, l'Escola Blau de Disseny recuperà el vespre d'ahir al cine Rívoli de Palma part de la màgia que caracteritzava les primeres sales de projecció, al temps que rescatava sis arquetipus de dona presents a la societat des de la dècada dels cinquanta.

No de bades, aquest era l'objectiu de les col·leccions que sis alumnes del centre que dirigeix Cris Pink van presentar a la passarel·la D'allò invisible, a allò visible, una proposta que convidà el nombrós públic a viatjar tal com ho fa el cinema.

El muntatge artístic de Vicenç Oliver va omplir de teatralitat una desfilada que s'allunyà del llenguatge i els tòpics que envolten el món de la moda actual per indagar en la veracitat humana. I tot això, amb una posada en escena plena de referències cinematogràfiques, un bon acompanyament musical -tot i que en ocasions va fer que no s'escoltassin bé els diàlegs- i el suport escènic dels vuit actors que col·laboraren a l'esdeveniment.

Així, sobre la passaral·la es van poder veure les propostes de Neus Amengual, que vestia La dona joia; Patricia Blanch, que amb la col·lecció Aparences confoses jugà amb l'ambigüitat de la dona lolita; Alicia Canto, que revisà a Les generacions distintes dones; Maria de Lluch Fiol, que vestí La dona carago; i Cristina Pascual, que amb els seus models reté un particular homenatge a La dona maltractada.

Tot això cobrà vitalitat i veracitat gràcies a les improvisacions dels actors Àlex Tejedor, Cati Mut, Luisa Carceller, Xisca Bibiloni, Alba Calvo, Manel Barceló, Inés Girona i Aina Compte.