L'aigua mineral transforma la salut en un gran negoci milionari

Als Estats Units es converteix en una beguda de moda i cara

TW
0

L'aigua mineral amaga a les seves botelles una mica més que la font de salut que proclamen els seus anuncis en vista del negoci milionari que genera la venda d'un dels elements més bàsics del nostre planeta.

No és més que aigua, la mateixa combinació d'hidrogen i oxigen que surt de l'aixeta de qualsevol llar amb aigua potable. Tanmateix, en els últims anys la venda d'aigua mineral s'ha transformat en un dels negocis més pròspers a Estats Units, capaç de moure cada any uns 9.000 milions de dòlars.

En menys de tres dècades ha passat que fos inconcebible la idea de pagar més per una cosa que surt de l'aixeta que el fet que l'aigua mineral embotellada ocupi el segon lloc en vendes al mercat de les begudes no alcohòliques.

Així ho confirma el darrer estudi de mercat en aquest camp, que vaticina per d'aquí a uns 10 o 15 anys el regnat absolut de l'aigua mineral embotellada sobre qualsevol altra beguda no alcohòlica. La millor mostra són els vertaders californians, que amb els seus descapotables, ulleres de sol i la perfecta morenor han afegit des de fa anys a la seva indumentària la indispensable botella d'aigua mineral.

La moda va començar a França, al petit poble de 7.500 habitants d'Evian. Pocs sabran ubicar la ciutat al mapa, pròxima al llac Ginebra, però qualsevol consumidor mitjà podrà trobar aquest nom al supermercat. La localitat té la planta embotelladora més gran del món d'aigua mineral, des d'on ha aconseguit convèncer primer els europeus i després els nord-americans.