La Universitat Catalana d'Estiu de Prada recordarà Pere Capellà i Miquel Bauçà

La presència d'illencs a la Catalunya Nord serà la més elevada de tota la història

Joan Mir (al centre) organitza la presència illenca a l'UCE. | JAUME MOREY.

TW
0


La Universitat Catalana d'Estiu de Prada de Conflent recordarà les figures dels escriptors mallorquins Miquel Bauçà i Pere Capellà. L'obra del felanitxer serà explicada en una conferència per part de Rosa Calafat i Joan Alegret, Miquel Bauçà, obra i pensament, que s'emmarca en el curs sobre «Literatura catalana popular». En aquest mateix curs l'especialista Maria Magdalena Alomar explicarà L'obra dramàtica de Pere Capellà. Biel Majoral i Bartomeu Mestre faran un recital homenatge als dos escriptors.

En aquesta ocasió la Universitat arriba a la seva XXXVII edició amb el títol de Societats en trànsit: memòria i futur. L'UCE obrirà les seves portes el dia 16 d'agost i la tancarà el dia 26.

Durant deu dies els participants podran trobar cursos de tot tipus englobats en les àrees d'ensenyament pluridisciplinar, ciències de la natura, ciències de la salut, tecnologia, ciències socials, humanitats, formació cultural, i jornades científiques i professionals. Aquesta vessant formativa es complementarà amb tallers, espectacles, actes de record, homenatges, conferències i debats.

Com és ben lògic, i fruit com és del maig del 68 francès, l'UCE no perdrà la seva reflexió política. A les conferències hi intervendrà el secretari general del Sinn Féin, Michel Mc Laughlin, que parlarà sobre 100 anys de la història d'Irlanda i el paper del Sinn Féin; mentre que la cloenda de la Universitat la farà el president del Parlament de Catalunya, Ernest Benach.

En els debats es parlarà de L'organització dels fluxos transfronterers entre les dues Catalunyes: comunicacions, aigua i energia; Les caixes d'estalvi, entre l'arrelament i la projecció, Mobilització en xarxa als Països Catalans o Qui anirà a Frankfurt, entre d'altres.

La participació mallorquina a la Universitat Catalana d'Estiu de Prada de Conflent romprà enguany tots els rècords de participació. Així ho explicà el professor de la UIB i rostre visible de Prada a Mallorca, Joan Mir, que espera que «l'expedició oficial estigui formada per devers un centenar de persones».

Mir va destacar un augment molt important de la participació dels estudiants d'instituts, que volen participar en el que s'ha anomenat l'UCE jove. «Això fa que cada any la presència dels mallorquins a Prada suposi entre el 20 i el 30% del total de les persones que hi passen. El que passa és que les persones que hi participen des de les Illes hi queden els deu dies».

Els interessats a inscriure's als cursos ho poden fer a l'edifici de Sa Riera. El preu per als adults és de 300 euros i als estudiants de la UIB els pot sortir per 230 euros i als becats també per 230 euros, ja que Sa Nostra, a banda de patrocinar dues conferències, ofereix beques a aquests estudiants. Una de les principals novetats és que «les aportacions que es rebin hauran de justificar-se mitjançant una memòria d'aprofitament de l'estada a Prada», explicà Miquel Pasqual, de Sa Nostra. El director insular de Política Lingüística, Miquel Julià, expressà el suport del Consell.