L'òpera «Livietta i Tracollo» apropa els escolars al món del bel canto

La capella de La Misericòrdia acull fins diumenge les representacions

TW
0

Conèixer a grans trets la vida i l'obra de Giovanni Battista Pergolesi, comprendre els conceptes debel canto i d'intermezzo, entendre el concepte històric i artístic del Renaixement, aprendre a diferenciar els temes musicals segons els personatges que els interpreten o, simplement, gaudir d'un espectacle musical i teatral. Aquests són els principals objectius que persegueix la Fundació Teatre Principal amb la representació de l'òpera Livietta i Tracollo.

La producció, dirigida especialment als escolars encara que pensada per al públic en general, inicia avui les seves funcions per als alumnes, que finalitzaran divendres, mentre que les sessions obertes al públic en general se celebraran de divendres a diumenge. La peça s'escenificarà a la capella de la Misericòrdia.

Livietta i Tracollo comença amb els dos personatges disfressats: ella, que intenta atrapar Tracollo, apareix com una camperola francesa, mentre que ell apareix disfressat de dona polonesa. Livietta cerca Tracollo per venjar-se'n ja que el bandit ha robat i gairebé matat el seu germà. Tanmateix, al final acaba enamorant-se'n.

Escrita per Pergolesi, Livietta i Tracollo es va estrenar el 1734 i es va reposar en la seva versió original en els anys 1737 i 1744.

L'obra està protagonitzada per Mari Paz Juan i Elsa Salord en el paper de Livietta i Xavier Mendoza i Bartomeu Bibiloni en el de Tracollo. Els actors Neus Ramis i Emmanuel Danet els acompanyen. La música recau en el Grup de Cambra de la Fundació Teatre Principal, que està format per Ricardo Duato i Lourdes Pons (violins), Rosa Canyelles (violoncel) i Damià Muñoz (clavicèmbal). Francesc Bonnín s'encarrega de la direcció musical i Juan Antón Sánchez, de l'escènica. Després de la seva representació a Palma, la peça bufa girarà per diversos teatres i localitats de Mallorca.

Després d'aquestes representacions, la pròxima cita amb la temporada d'òpera no tindrà lloc fins al mes de juny. Els dies 24 i 26 d'aquest mes arribarà el torn de La fanciulla del West. L'òpera de Puccini es presentarà al pati del Centre Cultural de La Misericòrdia i obrirà la temporada estival, que comptarà amb dos concerts més.

El primer recital serà el de la famosa soprano búlgara Raina Kabaivanska, que es farà l'1 de juliol al pati de la Misericòrdia. Kabaivanska és, després de Callas, la intèrpret que millor ha cantat Tosca. El seu debut a La Scala de Milà el 1961 va suposar l'inici d'una brillant carrera que l'ha duita als escenaris més famosos del món. Carlos Àlvarez, per la seva part, actuarà el 29 de juliol en el mateix escenari.