L'Institut d'Estudis Baleàrics participarà «plenament» en la promoció de la cultura catalana a la fira internacional del llibre de Frankfurt el 2007, quan aquesta serà la convidada d'honor.
El president de l'Institut d'Estudis Baleàrics, Gabriel Janer Manila, va explicar que «la convidada va ser feta a l'associació d'editors en llengua catalana, que són els que realment han estat convidats, mentre que les institucions són les que hem d'ajudar a estendre i promocionar aquesta presència de la nostra cultura en l'aparador més important del món».
L'anunci que la cultura catalana seria la convidada d'honor a la fira del 2007 va fer-se des de Catalunya el passat dimecres, quan es féu pública la carta que va remetre el director de la fira, Volker Neumann, a la consellera Mieras.
Janer Manila va explicar que «això és un motiu de profunda satisfacció, una alegria molt gran, perquè tota la cultura és la convidada a Frankfurt. Jo avui al matí he parlat amb Manuel Sanglas, president de l'associació d'editors en llengua catalana; Xavier Folch, director de l'Institut Ramon Llull; i la consellera de Cultura, Catalina Mieras. Tots ens han remarcat que el programa l'hem de fer de manera conjunta».
La proposta de programació serà feta de manera conjunta per l'Institut Ramon Llull i per l'Institut d'Estudis Baleàrics «a través d'una comissió conjunta que crearem de manera conjunta les dues institucions».
Delegació
El que també va voler deixar molt clar el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics és que uns mesos abans de l'esdeveniment -que sempre s'organitza en els mesos d'octubre- serà enviada una delegació de la cultura catalana per tal de poder aprofitar i fer els contactes previs al desembarcament a Alemanya.
El president de l'Institut va explicar que una de les funcions primordials que tindran aquests treballadors serà fer entendre als responsables mundials que la nostra és «una cultura pròpia que existeix dins un altre Estat però que és tan viva, vibrant i potent com qualsevol altra del món i molta de gent no ho sap. Per això serà totalment necessari la presència d'aquesta delegació, per tal de fer-ho entendre al món».
Janer Manila també va recordar que hi ha un compromís explícit del president de la Comunitat Autònoma, Jaume Matas, de «contribuir de forma essencial des de les Illes Balears a la presència de la cultura catalana a Frankfurt», tal com recull «una carta que va enviar al president de la fira».
Les Illes Balears ja han estat presents a la fira de Frankfurt en diverses ocasions. La darrera va ser l'estrena internacional de l'Institut d'Estudis Baleàrics i es va saldar amb un enfrontament entre la institució i el Ramon Llull i va accentuar la crisis entre els dos governs. Una relació que ha fet un gir de 180 graus en els darrers mesos i que ha donat importants convenis de col·laboració.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.