Vilafranca estrena «Asteroide 9900» sobre la vida i obra de Ramon Llull

L'obra, d'Au Ments, ofereix una visió contemporània del pensador

TW
0

JOANA NICOLAU.Palma.
El teatre de Vilafranca acull demà l'estrena d'Asteroide 9900, una coproducció de la companyia Au ments i la Fundació Teatre Principal inspirada en la vida i l'obra del beat Ramon Llull. El muntatge es representa també passat demà.

El director de l'espectacle, Tomeu Gomila, explicà que no es tracta d'una «visió documental sobre Llull, sinó artística, amb la pretensió d'oferir d'ell una perspectiva contemporània a partir de les noves tecnologies com ara el vídeo fusionat amb el teatre, la dansa i la música electrònica».

Homenatge
El títol fa referència a l'asteroide descobert per l'Observatori Astronòmic de Mallorca (OAM) el 1997 i que du el nom del beat perquè la seva descoberta coincidí amb el 700è aniversari de l'edició deTractat nou d'astronomia de Llull.

Gomila assegurà que a l'obra s'intenta reflectir algunes de les diferents facetes d'aquest complex personatge «des de la literatura a la ciència, passant per la filosofia o fins i tot la pediatria».

El mateix Gomila, Xim Vidal, Jordi Mas i Andrea Cruz són els artistes que donen vida a Asteroide 9900, en què es mesclen texts d'obres cabdals de Llull com ara Llibre d'amic e amat, Blanquerna o Vida coetània.

El muntatge ha comptat amb nombroses col·laboracions, entre les quals destaquen la música de Kiko Barrenengoa, de Neo Tokio, les pintures naturalistes de Rafel Joan o les fotografies i imatges de Jaume Caldentey.

A més, també s'ha comptat amb el suport de diversos lul·listes a l'hora de donar cos a l'obra. Tot i que Asteroide 9900 suposa un viatge a l'Edat Mitjana, Gomila apuntà que toca alguns temes que en l'actualitat encara no s'han resolt, com és el cas de «l'enfrontament entre les religions o el dogmatisme».

Incansable viatger i home avançat al seu temps, Ramon Llull abandonà quasi tot a la seva vida per unificar les creences religioses.