P.GIMENEZ.Palma.
Si la passada setmana l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) sorprenia homenatjant els poetes Joan Alcover i Miquel Costa i Llobera a un singular recital que se celebrà a la discoteca Mar Salada de Palma, l'organisme trasllada ara el seu radi d'acció als carrers per enllestir una campanya de promoció del llibre i la lectura dels autors balears.
Llegir i regalar. Aquests són els dos eixos sobre els quals l'IEB posarà en marxa el pròxim dilluns, dia 13 de desembre, la campanya que porta el lema Per a Nadal i per als Reis... Regalau emocions, regalau un llibre! i que té l'objectiu d'«incentivar la nostra societat perquè llegeixi més», segons explicà Gabriel Janer Manila, president de l'IEB.
Per aconseguir-ho, la institució ha destinat prop de 120.00 euros per posar en marxa tot un seguit d'iniciatives, que, utilitzant com a eina vehicular la publicitat, tractaran de recordar al ciutadà que «mereix la pena llegir» i que al marc de les festes de Nadal existeix la possibilitat de «regalar un llibre», apuntà Manila, que afegí que si aquest llibre «és en català o d'un autor balear molt millor».
El president de l'IEB es mostrà conscient que els índexs de lectors «són baixos» a tot l'Estat i que la iniciativa que es posa en marxa ara «no farà miracles». Per això, Manila advocà perquè aquesta no sigui una acció aïllada, sinó «continuada, lenta i potent», que acabi per implicar a totes les institucions i a la pròpia ciutadania. De fet, el president de l'IEB augurà futures iniciatives com «l'alliberament de llibres en distints punts de la ciutat». La campanya prevista per l'IEB es dirigeix al públic de totes les edats amb «un missatge amable», que convida «el ciutadà a entrar als móns imaginaris que ofereix l'escriptor i que suscita la paraula», afirmà Manila.
Un missatge que trobarà ressò a totes les illes de l'arxipèlag balear de forma visual i també auditiva. Així, el gruix anunciador estarà format per la distribució de milers de cartells i prop de cent objectes publicitaris il·luminats, que recullen l'eslògan i tenen com a imatge una nina que deixa volar la seva imaginació mentre llegeix un llibre. Aquesta iniciativa visual es reforçarà amb una campanya de falques publicitàries a les principals emissores de ràdio de la Comunitat.
Així mateix, es posaran en marxa d'altres accions puntuals, entre les quals destaca el repartiment de prop de 30.000 octavetes. «Cada un d'aquests fulls durà un fragment d'un text dels principals autors illencs», un total de 70, assenyalà Manila, amb la finalitat d'oferir al ciutadà un tast de la literatura que es fa a les Illes i «despertar el seu interès per aquest llibre». Així mateix, el pròxim número de la revista de l'Institut es farà ressò d'un llistat bibliogràfic amb els llibres d'autors balears publicats en 2003-2004.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.