L'artista, que interpreta l'obra amb Trotam Teatre, dirigeix i produeix l'espectacle que es podrà veure a l'Auditòrium de Palma, avui i demà a les 22.00 hores, i el diumenge a les 19.00 hores. L'espectacle és una «bufonada», en paraules del mateix Albà, en què l'actor mescla estils diferents com són «la paròdia i el teatre de l'absurd», lluny del treball de transformisme que feia a L'Ombra.
Dividit en dos actes, l'argument d'aquesta «paròdia» parteix d'imaginar un país amb un cap d'Estat que és un monarca. I en aquest país imaginari, en una ciutat també imaginària, s'hi ha de celebrar un fòrum de cultures. La presentació del rei i les ponències dels filòsofs, donen pas a una segona part del muntatge, que convida tot el públic a fer preguntes al cap d'Estat.
«No sé per quin motiu sempre hi ha més qüestions de societat i món rosa que culturals», assenyala Albà, que afirmà que algunes de les qüestions més compromeses són les que formulen «senyores amb collaret i permanent». En aquest sentit, «la més paradoxal va ser la d'una senyora d'uns 70 anys que em va dir: Majestat, a vostè ja li deixen fer aquest esquetx?».
Sempre somrient, Albà, que es defineix com «un bufó», comenta que la seva pretensió és la de cercar la normalització d'un personatge, el rei Joan Carles, i d'una institució, la monarquia, una cosa «que fa 25 anys era impensable» i que encara ara provoca que «gent s'aixequi i se'n vagi», afirmà. Per l'actor, que du anys parodiant la figura del monarca tant a la televisió com als escenaris, «la fascinació que desperta el personatge del rei deriva precisament del tabú que l'envolta». Ara, a l'humorista només li resta treballar el personatge del príncep Felip.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.