J.N.Palma.
L'Auditòrium de Palma acull aquest cap de setmana les actuacions de Toni Albà i de Trotam amb el muntatge Els bufons del regne. Un espectacle d'efectes segurs sobre el públic que es basa en el teatre de l'absurd i que, protagonitzat per l'alter ego monàrquic de l'actor, dóna resposta a preguntes que en algun moment de la nostra vida ens hem formulat, però que de cap manera no són essencials per viure-la.
Tot i l'advertiment inicial de l'espectacle, que cap semblança amb la realitat és pura coincidència, el rei Albà explica algunes anècdotes d'índole privada del monarca, com ara la primera vegada que va fer als seus un ou ferrat, la seva vida més íntima; aspectes del seu fill, a qui ha construït una casa luxosa; les noces reials... o la conquesta de Perejil. S'ha de comentar que, al final, el rei Albà resulta bastant més llest del que semblava en principi. Però, tot i així, els estropicis i la seva escassa destresa són presents en tot moment i aconsegueixen, gràcies a l'enginy de l'actor, que el primer acte de la funció es converteixi en una autèntica i constant teràpia a base de rialles.
El segon acte és a càrrec, sobretot, de Trotam Teatre. Albert Requena, Constanza Aguirre, Eduard Soto, Jordi Ríos i Josep Pla són els intèrprets de les ments innocents, i moltes vegades buides, del país. Unes ments que necessiten recórrer a paraules com ara «cultura» per omplir-se d'alguna cosa que no sigui l'estupidesa dels contes de fades. L'obra s'articula agafant com a referents diferents estils teatrals i extrateatrals. Així, els autors de Trotam Teatre i el mateix Albà no dubten a emprar-hi el còmic, la publicitat, el musical, la dansa, eclown teatral i la pantomima per endinsar l'auditori en la seva peculiar manera de veure el món.
Trotam Teatre és un grup jove que destacà a la Fira de Teatre de Tàrrega l'any 2001 pels seus muntatges d'humor de l'absurd. Les crítiques sobre Els bufons del regne en destaquen l'encertada actuació de la companyia, però no amaguen la poca vinculació i la manca de nexos de la trama representada damunt l'escenari amb la història i l'eix central del muntatge que es proposa, i que Albà monopolitza. Amb tot, just per veure la superba pantomima del gran imitador de Joan Carles I, les crítiques especialitzades, sense excepció, la recomanen sense reserves. L'espectacle, produït per Focus i amb direcció del mateix Toni Albà i de Trota, ha estat duit a Mallorca per Iguana Teatre. Arriba després d'un llarg periple des de la seva estrena, l'any 2002.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.