L'Ajuntament de Palma té previst inaugurar un nou itinerari cultural per la ciutat de Palma en el decurs del 2005. En aquesta ocasió serà dedicada als patis de Palma, i se centrarà en tots aquells de titularitat pública que es poden visitar durant tot l'any. La proposta arrenca de l'èxit que han tengut fins al moment les visites de la ruta dels patis que s'organitzen per primavera i per Corpus. Segons varen explicar la regidora de Turisme, Francisca Bennássar, i el cap d'àrea d'aquesta regidoria, Francesc Martínez, «la ruta s'ha de concretar en aquests espais públics i a més a més complementarà la del Corpus, que no se suprimirà».
La regidoria també ha explicat ben a les clares que «la intenció amb els itineraris és treballar de forma clara en la consecució de beneficis per a la ciutat i per a les persones que hi viuen». L'aposta clara de Palma pel turisme cultural -confirmada en la fira especialitzada de Màlaga, o en les propostes que s'han pogut veure a Londres- és una de les passes primordials encaminada a un dels objectius fonamentals del Consistori palmesà: la consecució de la declaració de la ciutat com a Patrimoni de la Humanitat.
La decisió ha estat presa després d'analitzar els recursos turístics de la ciutat de Palma. Això ha conduït a fer el circuit sobre la Palma monumental i a descobrir un nou focus d'interès en els patis. La regidoria també té la intenció d'analitzar els recursos existents per tal de desenvolupar la Palma de l'artesania, però seria un projecte posterior. La consolidació d'aquests itineraris és una de les principals preocupacions de l'equip que lidera Bennássar, i que s'ha marcat com a objectiu clar «contribuir a la desestacionalització del turisme a la ciutat». En aquest sentit, s'ha iniciat la projecció en el mercat internacional de productes culturals de nova creació com la setmana de la música en honor a Santa Cecília.
Aquest objectiu és un dels principals de Catalina Cirer per als propers anys, tot i que des de la regidoria s'explica que «no ens hem de precipitar en res, hem de fer passes fermes per tal d'aconseguir aquest objectiu». El que sí està clar és que fins al moment Cort i la seva política turística estan aconseguint que la Unió Europea els doni suport. Tant el nàutic a través del projecte Capital Blau com el turístic, a través de Cultorumet, han aconseguit finançament de la Unió Europea. Els dos estaran vigents fins a finals del 2005.
El Consistori també pretén promocionar els itineraris amb l'elaboració de tot un seguit de materials en DVD que seran projectats en els seus centres d'interpretació. «És un material molt car i molt ben elaborat que el que pretén és reforçar a la perfecció cada un dels itineraris i contribuir a fer que els visitants tenguin els conceptes més clars». Altres projectes que maneja la regidoria és la creació d'un itinerari pel centre històric de la ciutat que es pugui fer totalment en bicicleta, tot i que està en estudi promocional.
Turisme també dedicarà esforços notables durant l'any 2005 per tal que les festes de Sant Sebastià puguin ser promocionades i venudes com un producte turístic més de la ciutat. «Això ho farem amb una campanya de màrqueting agressiva que neix després d'haver desenvolupat el de Palma 365. Es complementarà amb el de les festes del Corpus i amb el de les Serenates d'Estiu o el festival de Danses Folklòriques. En aquest cas ho intentarem vendre a totes les fires a les quals serem presents i treballarem perquè la gent s'hi interessi».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.