Fumar cigarrets i uns nivells baixos de colesterol sèric augmenten el risc de patir una depressió, segons l'estudi realitzat pel professor de la Universitat de Granada Jorge Cervilla, en col·laboració amb l'Institut de Psiquiatria del King's College de Londres.
Durant la investigació s'estudiaren 2.584 individus, sotmesos a cinc avaluacions al llarg de 54 mesos amb l'objectiu de conèixer l'efecte del tabaquisme i altres factors de risc de malalties cardiovasculars -pressió arterial, arítmia, isquèmia, índex de massa corporal i nivells de colesterol sèric- sobre l'aparició de nous casos de trastorns depressius.
Per avaluar l'efecte esmentat, els investigadors eliminaren de l'anàlisi tots aquells participants que ja tenien depressió al principi de l'estudi per assegurar-se que els casos avaluats eren nous.
La principal descoberta és que fumar cigarrets predisposa a tenir depressió amb independència dels aspectes vasculars esmentats. En concret, el risc augmentà gairebé el doble al llarg dels 54 mesos de seguiment.
Colesterol
Un altre dels resultats de la investigació, és que els nivells baixos de colesterol sèric a l'inici de l'estudi també augmenten el risc de patir una depressió, segons va informar en un comunicat la Universitat de Granada.
Encara que això ja havia quedat establert en estudis previs, la novetat és que es tracta de la primera vegada que la dada s'insereix en un estudi prospectiu a llarg termini, descartant a més, l'efecte del pes dels pacients, amb la qual cosa s'elimina la possibilitat que la conclusió es degui al fet que els individus deprimits «mengen menys».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.