TW
0


La calefacció dels edificis universitaris ja s'ha engegat, possiblement arran dels primers dies de fredor. El cert però, és que les galtes envermellides de molts dels estudiants que assistiren a les activitats programades per aquesta setmana a la UIB responien a la temàtica que les uneix a totes. L'erotisme.

Ahir a les 10.00 hores s'inicià al hall de l'edifici Jovellanos la setmana eròtica universitària amb la inaguració d'una exposició d'art centrat en la plàstica més sensual. A les 11.00 hores, la sala d'actes del mateix edifici congregà una gernació que gairebé omplí el pati de butaques en una mostra de dansa eròtica protagonitzada per ballarines de la dansa del ventre. Una estona més tard el públic prenia seient a les cadires i estores preparades per a la xerrada Símbol i misteri de la poma que pronuncià Gabriel Janer Manila, que féu un recorregut per la literatura popular més pujada de to, divertint i envermellint per igual els assistents.

Una de les activitats de més èxit al matí fou la degustació de cuina eròtica elaborada per Caterina Aguiló, que rebé una afluència massiva de públic, especialment femení. Els organitzadors d'aquest acte matisaren el fet que els plats, més que eròtics, eren afrodisíacs. Així mateix destacaren el fet que abans de la degustació s'havien repartit profilàctics entre els assistents, per promoure també una sexualitat sana i segura i havien exhaurit les existències. Els plats d'Aguiló es podran tastar avui a les 13.00 hores al hall de l'edifici Ramon Llull, i divendres a la mateixa hora, a l'edifici Guillem Cifre de Colonya.

Durant tota la setmana, algunes activitats, com la cuina o la projecció de pel·lícules com El imperio de los sentidos, Lucia y el sexo, Soñadores, o Las edades de Lulú entretendran els alumnes. Aquestes es combinaran amb xerrades més sèries, com la centrada en la Literatura eròtica i anetieròtica de Robert Musil a Elfriede Jelinek, a càrrec de la doctora Ulrike Steinhäusl, al hall del Ramon Llull, o Erotisme: sexe o necessitat, a càrrec de la doctora Pilar Ferrer. També, lectura de poesia eròtica o una obra de teatre de caire eròtic sense determinar encara, avui a les 16.00 hores, a la sala d'actes del Guillem Cifre de Colonya.