Calvià projecta l'adequació dels itineraris del puig de Sa Morisca

L'Inestur aportarà 83.000 euros per desenvolupar el parc arqueològic

TW
0

NURIA ABAD.Palma.
L'Ajuntament de Calvià ha confeccionat ja el projecte d'adequació dels itineraris del parc arqueològic del puig de Sa Morisca (Santa Ponça), un assentament l'ocupació cronològica de la qual es va establir en el període talaiòtic inicial, segle VI abans de Crist fins al segle XII, època en què es va abandonar per la conquesta de Mallorca per part del rei Jaime I.

El primer pas per al seu desenvolupament ha estat la firma d'un conveni de col·laboració entre el Consistori del municipi i l'Institut d'Estratègia Turística de les Illes Balears (Inestur). En ell, aquest organisme del govern es compromet a aportar un total de 83.779 euros per a l'acondicionament de la zona.

El puig de Sa Morisca conforma un espai d'aproximadament 35 hectàrees únic a l'illa pel que fa a la riquesa i concentració de jaciments arqueològics. En ell es localitzen des de poblats a factories, centres cerimonials... Aquesta gran riquesa ha permès plantejar-se la realització d'aquest parc arqueològic.

Segons explica José Manuel Ruíz, delegat de Serveis generals del consistori de Calvià, entre les actuacions planejades per estructurar la visita destaca «el tancament de 2.200 metres quadrats, espai en el qual es troben la majoria dels jaciments arqueològics, que seran restaurats».

També «es crearan uns 1.100 metres quadrats nous i s'acondicionaran uns altres 1.400 metres quadrats més per desenvolupar la guia del parc, per on els visitants transitaran seguint un discurs cronològic». La petita barrera muntanyosa on s'erigeix aquest assentament ha estat aprofitada, així mateix, per incloure set punts de vista panoràmics sobre la badia de Santa Ponça i les seves rodalies.

Un altre dels aspectes que s'han tingut molt en compte en el projecte ha estat la senyalització d'aquest particular parc temàtic. Així, es col·locaran quinze punts d'orientació, denou plafons explicatius i set plafons d'informació als miradors.

L'objecte d'aquest projecte, explica Ruíz, «és doble». D'una banda, ressalta el seu caràcter pedagògic, basat en l'experiència pilot realitzada amb el túmul de Son Ferrer, també a Santa Ponça, «per la que els col·legis, principalment de Calvià, han pogut conèixer de prop el patrimoni històric a través d'aquest assentament».

D'altra banda, es troba «l'interès per establir determinades actuacions destinades a millorar el model turístic del municipi, incrementant-lo amb una oferta cultural de qualitat que serveixi com incentiu i complement a l'oferta de sol i platja».