Els articles i els anuncis en premsa o revistes, el boca orella per part la família i els amics i la tasca dels guies turístics, són els principals canals de connexió del centre amb el públic visitant. Amb un 21%, 20%, 19% i 15%, respectivament, han estat aquestes les formes que han permès al públic assabentar-se de l'existència d'aquesta oferta cultural de la ciutat de Palma.
A falta de pocs mesos per celebrar-se el primer aniversari del centre, l'aspecte més destacat pel públic que ha accedit al museu és la seva flexibilitat horària considerada molt bona per més del 90% dels usuaris de la infraestructura cultural. L'únic aspecte que no ha superat l'examen del públic és el servei de cafeteria i restaurant.
Les obres més destacades pels usuaris són en primer lloc, la col·lecció d'obres de Joan Miró -aplegades a l'espai Miró íntim-, que han estat referenciades a l'enquesta per un 25% de totes aquelles persones que han respost al qüestionari.
Els segon conjunt més valorat és la col·lecció de ceràmiques de Pablo Picasso amb un 23% de totes les referències en aquest qüestionari. La instal·lació I Lavatoi dell'anima de Fabrizio Plessi, que s'exhibeix a l'espai de l'Aljub, ha impactat al 18% dels espectadors.
El 55% dels visitants del Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma reconeix haver visitat el centre per interès, mentre que un 24% ho ha fet atret per l'arquitectura del mateix, un dels aspectes que sempre han elogiat les personalitats que l'han pogut visitar.
L'anàlisi també dedica un apartat a fer un perfil sociològic dels visitants. En aquest sentit s'ha de destacar que el gruix dels usuaris correspon a persones que es troben en la franja d'edat compresa entre els 31 i els 40 anys, seguits molt de prop dels situats entre els 41 i els 50 anys.
Per sectors professionals destaquen els estudiants, amb un 14% dels assistents; els professors, amb un 10%; i un ampli espectre de tot tipus de públic reflexat en el 52% que ha respost «varis» en aquest punt de l'enquesta. Això demostra l'interès que Es Baluard ha generat en amplis sectors de la societat i ciutadania. Per nacionalitats, els espanyols, amb un 38%, són els que més han visitat Es Baluard. A ells segueixen els alemanys amb un 28 per cent i els anglesos amb un 13%.
Els usuaris han mostrat un interès clar per continuar informats sobre la programació de l'espai. En aquest sentit, el 40% reclama poder rebre informació sobre exposicions; mentre que el cinema i el vídeo, les activitats per adults, els tallers i les conferències, centren el 16%, 15%, 14% i 11%, respectivament, de la demanda d'informacions.
El 28% dels visitants expressen el seu grau de satisfacció dient que no ha trobat res a faltar en el centre. Un 25% voldria que hi hagués més presència d'altres autors. La segona reivindicació és, amb un 16%, l'existència de més àrees de descans dins de l'espai expositiu. El 13% dels enquestats demanda més artistes mallorquins.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.