Antònia Font i Cris Juanico feren el punt final del Rock'n'Llengua

Els grups varen cloure el concert del passat dissabte a la nit

TW
0

Els mallorquins Antònia Font i el menorquí Cris Juanico tancaren dissabte passat a la nit el concert del Rock'n'Llengua en l'edició d'enguany, que va registrar un considerable descens de públic en comparació amb edicions anteriors del festival. Els caps de cartell, Antònia Font, foren els únics que feren ballar una mica els assistents amb la seva actuació, en el decurs de la qual repassaren essencialment els temes del seu darrer treball, Taxi, que ha rebut un gran elogi de la crítica especialitzada, la qual ha considerat el seu àlbum com un dels millors editats a Europa durant els darrers mesos.

La banda no va decebre els seus fans en cap moment i va començar amb Vitamina so, amb la qual feren dansar a ritme de vals el públic, format per gent molt jove, en la seva majoria. El joc de llums va acompanyar de manera molt encertada els temes de la formació, sobretot S'astronauta rimador, en el qual desplegaren tots els seus encants. Com no podia ser d'altra manera, repassaren algunes de les cançons dels seus treballs anteriors, com Alegria, A Rússia i Antònia Font, que foren els més corejats per la gent. Per acabar, dos dels himnes de la banda imprescindibles en les seves actuacions a Mallorca: Viure sense tu i L'univers.

La nit de dissabte, en la qual algunes pancartes protestaven contra la política en matèria cultural i lingüística del Govern de les Illes Balears, Cris Juanico tornà a patir una mutació i es reinventà a si mateix sobre l'escenari. Fora dels Ja t'ho diré, deslligat dels Menaix a trua, Juanico recorregué al repertori popular i dels Mags de Binigall per oferir una actuació en la qual es notà que s'ho passà molt bé.

El músic menorquí presentà així als assistents el seu treball més arriscat i personal, un recull de cançons populars de la Mediterrània -de manera essencial menorquines i mallorquines-, versionades i adaptades als ritmes més actuals, sobretot rock pur i dur.

A les primeres files, els incondicionals de Menorca vibraren de manera especial en sentir-lo reinterpretar alguns clàssics dels Ja t'ho diré.