Branson llançarà l'any 2007 els primers vols comercials a l'espai

Virgin emprarà la tecnologia de l'SpaceShipOne per fer realitat els somnis de milers d'astronautes

TW
0

EFE./E.P.Londres.
El magnat britànic Richard Branson, propietari de la multinacional Virgin, anuncià ahir un contracte multimilionari per assegurar-se els primers vols comercials a l'espai.

El contracte se signà amb l'empresa nord-americana SpaceShipOne, que efectuà el passat juny el primer vol a l'espai completament privat. En ell, Branson es compromet a abonar prop de vint milions d'euros en els propers quinze anys per emprar la tecnologia d'aquesta aeronau. Tot i així, l'import final quedarà definit en funció de la xifra concreta d'aeronaus espacials que Virgin construeixi per dur a terme aquesta aventura espacial.

Després de segellar el document, Branson afirmà que els «milers» d'astronautes que estiguin disposats a pagar poden ser enviats a l'espai en un futur que està més pròxim del que es pensaven. I és que, els primers vols comercials a l'espai està previst que comencin el 2007. D'acord amb les previsions de Branson, podrien viatjar a l'espai uns 3.000 astronautes en un període de cinc anys.

Branson, gran apassionat de l'aeronàutica, es mostrà ahir del tot satisfet per crear la primera companyia de transport espacial del món. «El nostre desig és el de crear milers d'astronautes en els pròxims anys i realitzar el seu somni d'admirar des de «més amunt del cel la bellesa majestuosa del nostre planeta, les estrelles en tota la seva glòria i la increïble sensació de l'absència de gravetat», declarà. Un passatge a l'espai costaria aproximadament 165.000 euros per persona i l'aventura inclouria una formació prèvia de tres dies.

Cap a finals de l'any que ve l'objectiu de Branson és el de tenir acabat el disseny d'una aeronau segura per trasportar els turistes a l'espai que tengui una major capacitat de viatgers que el prototip de l'SpaceshipOne.

Com es pot recordar, aquesta nau es va enlairar fins al límit entre l'atmosfera i l'espai extraterrestre.