La ministra de Sanitat, Elena Salgado, va anunciar ahir que es podrà investigar amb cèl·lules mare embrionàries a finals del mes d'octubre, una vegada el Consell d'Estat aprovi durant el mes el decret del consentiment informat, que permetrà que es comenci amb la investigació.
En declaracions després d'inaugurar el XXVII Congrés Mundial de Medicina Interna que es fa a Granada, la ministra va agrair al Govern andalús que «també se sotmeti a la legislació nacional que estem elaborant», ja que va assenyalar que «és bo que la investigació comenci a produir-se a tot arreu alhora».
La ministra responia així a la pregunta sobre la possibilitat que Andalusia pogués començar a investigar amb cèl·lules mare emparant-se en la llei autonòmica i va recordar que el Govern central ja va retirar el recurs contra la llei andalusa que va interposar l'anterior executiu, de la mateixa manera que el Govern andalús va retirar el recurs contra el Govern central.
Salgado va parlar de l'aprovació de la llei estatal que «únicament té un retard d'un mes» i va manifestar que el decret del consentiment informat «que permetrà que comenci la investigació ha estat ja enviat al Consell d'Estat, pel que hem esperat que estigui aprovat en el mes d'octubre».
La ministra es va referir també a l'Institut de Medicina Regenerativa de Catalunya i sobre la possibilitat que Andalusia tingui un altre centre d'aquestes característiques, i va assegurar que el Govern ha signat amb Andalusia un conveni «absolutament similar» pel que fa a la quantia econòmica que el signat amb Catalunya, davant el qual va apuntar que la dedicació d'aquesta quantia és «responsabilitat» de cada comunitat autònoma.
Catalunya
Així, ha dit que en el cas de Catalunya «es farà èmfasi en determinats processos de medicina regenerativa i en el cas d'Andalusia es farà èmfasi en el Banc Nacional de Cèl·lules Mare, però la quantia econòmica és exactament la mateixa en els dos casos».
El portaveu del PP a la Comissió de Sanitat del Congrés, Mario Mingo, va afirmar sobre aquesta proposta que la investigació amb cèl·lules mare embrionàries serà possible gràcies al desenvolupament de la reforma de la llei sobre tècniques de reproducció assistida que va impulsar l'anterior Executiu.
«El Govern desenvolupa, com és natural, la modificació de la llei realitzada pel PP i que ha permès investigar amb cèl·lules mare embrionàries a Espanya», va subratllar.
D'altra banda, Mingo considera que el Govern «actua amb certa lentitud» en el desenvolupament la llei i «amb sospitosa agilitat a l'hora d'adjudicar recursos per a la investigació a les comunitats autònomes governades pel seu partit».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.