«El Teatre i l'escola» es donen la mà en 10 propostes per a totes les edats

La XIII edició del cicle sobresurt per la diversitat de continguts

TW
0

J.N.Palma.
La XIII edició del cicle «El teatre i l'escola» ja és a l'abast dels centres docents. Per aquest curs, Rafel Oliver Produccions, amb el suport de la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern i el Consell, ha preparat fins a deu propostes adreçades als diferents cicles educatius.

Per als alumnes d'infantil i primària s'ofereix en català He vist Moby Dick, dirigida per Luca Bonadei; A la recerca del drac màgic, de la companyia El que ma queda de teatre (Catalunya); i l'espectacle de pallassos A-2, de la companyia catalana La Puça.

El teatre gestual també té el seu espai al cicle de la mà dels també catalans Xirriquiteula Teatre, que presentaran l'espectacle Papirus, en el qual recrearan un món de paper. Finalment, en anglès, s'escenifica Whoops!, de la companyia anglesa Clever Pants.

Per als cursos superiors d'ESO i Batxillerat, les propostes escollides en català inclouen Una nit vaig somiar que mon pare era Déu de Salvador Oliva i que es basa en el llibre de Paul Auster Vaig creure que el meu pare era Déu.

Especialment interessant és la proposta d'El que ma queda de teatre, que per a secundària i batxillerat representaran una versió actualitzada de la novel·la clàssica homònima del beat Ramon LlulEl llibre de les bèsties.

En anglès, Clever Pants pujarà a l'escenari amb el seu teatre eclèctic per oferir Pop TV.

En llengua castellana enguany s'han elegit dos títols. El primer és El sueño del duque de Belaqua del grup de teatre de Màlaga Anthares i que es presenta com «la millor manera d'acostar els clàssics als més joves». Així mateix, la Compañía del Sueño de Castella posarà a l'abast dels centres interessats Las tardes de aquellas mañanas, un recital poètic a partir dels cèlebres poemes de Campos de Castilla d'Antonio Machado.

S'ha de dir que la major part de les deu propostes es podran sol·licitar sols en uns dies concrets, principalment en aquest primer quadrimestre. Tot i que les obres es representaran en espais escènics públics, els centres docents que ho desitgin poden contratar una funció especial per ser representada al mateix col·legi o institut.