La directora del centre, Marie Claire Uberquoi, va presentar ahir als mitjans aquesta remodelació, i va especificar que «els canvis permeten reunir sota el títol de Mirades envers les avantguardes, un conjunt d'obres relacionades amb algunes de les principals tendències del segle XX. La distribució de les obres no s'ha fet en funció d'àmbits estilístics, perquè aquesta vegada s'ha optat per crear diferents atmósferes, cosa que ha obligat a modificar els espais d'exhibició».
Uberquoi també va explicar que «entre els principals objectius del museu hi ha el de difondre tota la col·lecció i el seu fons. Per això es va fer una exposició original (Es Baluard any 0) en la qual es mostraren el màxim d'obres possibles, per ensenyar el fons i era lògic, perquè era la mostra inaugural, mentre que ara iniciam la rotació d'aquest fons, en una remodelació parcial, exposant obres que encara no s'havien vist i llevant-ne alguna».
Les obres
En aquest sentit, els visitants d'Es Baluard podran contemplar per primera vegada Sense títo, un oli sobre tela de Pere Pruna O'Cerans, situada en el corredor; el fresc de Norah Borges Sense títo, recentement incorporat als fons del museu per donació de Pere A.Serra; el pastel d'Eduard Vuillard, Devant la fenêtre à Vaucresson del 1920, i exposada a la sala 1; l'oli Ficea de 1990 de Juan Genovés, Sense títo, del 1978 d'Emilio Vedova, l'oli sobre tela Sense títo de 1982 de Karel Appel, una obra de 1988 de Bengt Lindström, un oli sobre tela de 1984 de Maria Carbonero, Gloria perdida de 1988 de Xam; l'oli sobre tela de 1994 de Markus Lüpertz, Männer ohne Frauen-Parsifa, i l'escultura de bronze de 1992 del mateix autor titulada Frauenkopf. Totes aquestes peces seran exposades a la sala 2. A la sala -1 hi ha l'escultura de Dennis Oppenheim Device to root out evi, una escultura de tècnica mixta, que és la maqueta de la mateixa peça instal·lada, en aquest cas en la seva mida real a la plaça de la porta de Santa Catalina.
La directora va destacar que les peces de Lüpertz han estat cedides durant un any pel col·leccionista alemany Hans Grothe. «Amb aquesta cessió temporal per un any, Es Baluard inicia una interessant col·laboració amb un dels principals col·leccionistes d'art alemany dels darrers quaranta anys. El senyor Hans Cropthe, que viu entre Mallorca i Alemanya, posseeix unes 700 obres de creadors com A.R. Penck, Kiefer, Baselitz, Sigmar, Polke i Beuys, entre d'altres, que s'exhibeixen al Museu Küppersmühle de Duisburg, en un edifici especialment condicionat pels arquitectes Herzog i De Meuron».
Uberquoi també va expecificar que «el discurs expositiu del museu arrenca a la primera de les seves sales, amb l'art de Mallorca del segle XIX i a partir d'aquí, d'aquesta entitat pròpia, es construeix el discurs». La directora també remarcà el canvi d'ubicació d'algunes peces en la visita amb els periodistes i especificà que «tots els museus són com un gran puzzle, quan mous una peça s'han de reubicar moltes altres perquè es mantengui el discurs».
La directora del museu també va explicar que «aquesta col·lecció permet fer coses molt importants, simplement és una qüestió de temps i estam començant. Entre tots aconseguirem donar un impuls definitiu a aquest museu, que té grans possibilitats».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.