TW
0

Els vehicles exploradors Spirit i Opportunity van reprendre les seves operacions a Mart després d'una pausa de dotze dies durant la qual no van rebre energia solar a causa de la posició del planeta amb relació al sol, va informar ahir la NASA.

Un comunicat del Laboratori de Propulsió a raig (JPL) de la NASA va indicar que aquesta també ha incrementat els fons per continuar les operacions d'ambdós vehicles per uns altres sis mesos «o fins que continuïn treballant».

Els vehicles robòtics van completar la seva missió original de tres mesos l'abril, però han continuat treballant amb problemes menors durant cinc mesos més.

Durant la primera etapa del seu recorregut els vehicles han proporcionat un enorme cabal de fotografies de la superfície marciana, així com informació geològica, incloent-hi la confirmació de que Mart va ser un planeta amb aigua en el seu remot passat tot i excedir la seva vida útil prevista pels tècnics del JPL.

«Spirit i Opportunity semblen estar llestos per continuar les seves notables aventures», va dir Andrew Datzler, director de la Divisió per al Sistema Solar de la NASA, a Washington. Estam aprofitant les bones notícies per afegir més equips necessaris per continuar els treballs dels exploradors», va afegir Datzler.

Durant la pausa de dotze dies en els quals el Sol es va interposar entre la Terra i Mart les operacions es varen haver de suspendre a causa que les comunicacions radiofòniques eren bastant deficients.