TW
0

El Museu Guggenheim de Bilbao exposa, des d'ahir i fins al pròxim 13 de novembre, la mostra Un Picasso amagat, que reflecteix els fruits de l'estada del pintor malagueny a París a començaments del segle passat.

L'exposició inclou els resultats d'un estudi que desvela com, darrere d'un dels quadres de l'exposició, Rue de Montmartre, hi subjeu una obra de gran semblança a Le Moulin de Galette, també present en el Museu.

L'obertura d'Un Picasso amagat coincideix amb la inauguració ahir, en la pròpia pinacoteca, del XX Congrés de l'Institut de Conservació de Patrimoni Històric i Artístic. El director de Guggenheim Bilbao, Juan Ignacio Vidarte, va assenyalar que l'exposició pretén ser un «reconeixement» i un «homenatge» a la tasca «fonamental» dels restauradors d'art.

Un Picasso amagat recull els treballs de l'artista andalús en el seu primer viatge a París, el 1900, acompanyat de diversos amics. Es tracta de composicions que proclamen la seva «fascinació» pels ambients més bohemis de la capital francesa, segons va explicar l'exconservador cap del Museu d'Art Modern de San Francisco, William Shank.

En aquest context, Un Picasso amagat exhibeix la tela La Moulin de Galette, la seva primera obra parisenca i que mostra l'amalgama resultant de la decadència i el glamour «cridaner» dels burgesos i prostitutes de l'època.

Shank va revelar també els resultats d'un estudi, realitzat el 1997, i pel qual es va revelar «la gran semblança» existent entre La Moulin de Galette i la composició que subjeia darrere de Rue de Montmartre.

A través de diverses tècniques de raigs X, Shank i la conservadora de la National Gallery de Washington, Ann Hoenigswald, van arribar a la conclusió que Rue de Montmartre amagava una escena d'un club nocturn de París «sense cap dubte» semblant a la de Le Moulin de Galette.