Alerten que Europa no podria afrontar una pandèmia de grip

Experts viròlegs aconsellen doblar la investigació

TW
0

Experts en virologia han coincidit a assenyalar que Europa no estaria preparada per afrontar una nova pandèmia de grip provocada per virus animals que passen a l'home, per la qual cosa s'hauria de posar més èmfasi a la investigació per a la presa d'unes pautes necessàries a l'hora d'intervenir, segons es destaca al II Congrés Europeu de Virologia que se celebra a Madrid del 5 al 9 de setembre.

«Hem d'estar preparats per a una nova pandèmia encara que no sabem quan pot desenvolupar-se. És necessari prendre totes les pautes necessàries per poder intervenir», va explicar el doctor Malik Peiris, viròleg de l'Hospital Universitari de la Universitat de Hong Kong. «És difícil predir quanta gent podria veure's afectada. Així, en cas que es tractàs del brot de virus de grip arreglar, té un índex molt elevat de mortalitat i s'estendria més ràpid i globalment; simplement no tindríem capacitat per controlar-ho», afegí.

La pregunta a plantejar-se, segons el professor AD.M. Osterhaus, director de l'Institut de Virologia de la Universitat Philips a Marburg (Alemanya), no és si hi haurà una pandèmia o no, sinó quan vindrà la pròxima. «No hi ha cap país d'Europa que pogués disposar d'una nova vacuna per a una variant del virus per a tota la població malgrat el fet que l'Organització Mundial de la Salut fa previsions d'un any a un altre», asseverà.