TW
0

Les biblioteques del Consell Insular de Mallorca enriquiran el seu fons amb un total de 825 llibres que han estat donats per la Fundació Cabana. Els exemplars corresponen als volums que ha editat fins ara aquesta entitat, és a dir, les obres guanyadores dels premis yoEscribo.com i joEscric.com.

La finalitat de la Fundació Cabana amb aquest gest és «acostar la la seva tasca de promoció de la literatura a la gent de Mallorca». Amb aquest objectiu s'entreguen volums de tots els títols que integren la seva col·lecció. La donació dels llibres servirà perquè aquestes obres, premiades per cada un dels portals d'internet que hi dóna suport, puguin estar a l'abast del públic a les biblioteques gestionades pel Consell de Mallorca. Així, de cada un dels títols editats se n'ha donat un total de vuitanta exemplars.

Els títols
D'aquesta manera, la Fundació Cabana posa a disposició dels lectors els llibres El púgi, de Raúl Rubén Campos; Amigo de las doce de la noche, de Ray Respall Rojas; Aún, me despierto, de Dani Díez Crespo; El espejo habitado, d'Alejandro Torijano; Visiones, d'Hernán Altamirano; Canelo de Carmen Sanjuán; Carencias, de María Gil Torrijos; i Barro y Canelo, d'Horcio De Stefano, tots ells en castellà. En català les obres oferides han estat Ferides obertes, de Núria Carulla; El cas de la sandàlia, de Sergi Vidal Grau; i Pinzellades de blau, de Carles Renau i Bort.

La Fundació Cabana és una entitat instituïda per Vicenç Joan Grande Garau amb l'objectiu de promoure la cultura en el món de les arts i de les lletres. Entre els seus objectius s'assegura que «la seva missió és servir de plataforma promocional a escriptors inèdits de tot el món tant en llengua castellana com catalana».

El mitjà que fa servir aquesta institució és el manteniment de dos portals d'internet: www.yoEscribo.com i www.joEscric.com. A través d'aquests portals els escriptors pengen les seves obres i després un jurat escull les millors que es presenten als concursos literaris, dotats amb una partida econòmica i amb la publicació en format de paper dels títols guanyadors en una edició comercial.

«En aquest sentit, l'objectiu de la Fundació és arribar al major nombre de persones interessades en la cultura ja siguin properes o llunyanes i, en el segle XXI, aquesta possibilitat ens l'ofereixen les noves tecnologies».