L'avió, un Antonov 124 de la companyia russa Polet Airlines, amb unes dimensions de 69'1 metres de llargada, una envergadura de 73'3 metres i amb un pes de 392 tones, arribava procedent d'Orlando.
El vaixell que portava al seu interior era una embarcació d'esbarjo 615 Sun Sport, amb 18'54 metres d'eslora, 4'80 de màniga i valorada en més d'un milió d'euros. L'embarcació va ser construïda a les drassanes de Sea Ray de Florida, als EUA.
S'ha de dir que el tipus d'avió emprat per aquest curiós viatge aterra amb certa freqüència a l'aeroport de Palma, però l'excepcional era el vaixell que portava al seu interior.
L'empresa Marina Marbella Balear S.A., fou l'encarregada d'organitzar el transport de la barca, que ha hagut de ser amb avió a causa d'un retard amb els permisos perquè sortís fa dues setmanes a l'interior d'un vaixell de càrrega. Així, per evitar que el retard en el lliurament del vaixell fos excessiu i, en tractar-se d'un bon client, l'empresa va optar per aquest mètode i córrer amb els prop de 300.000 dòlars que costà l'operació.
El director general de Marina Marbella, Lars Sundberg, es va desplaçar a Palma per rebre el vaixell i va declarar que «aquesta no és la primera vegada que traslladam un vaixell amb avió, ja ho vam fer amb un des d'Espanya fins a Rússia; però sí que és la primera vegada que nosaltres ens feim càrrec de les despeses».
L'embarcació va ser traslladada per dos camions i una grua d'alt tonatge fins al port de Palma, però no ho van fer pels accessos habituals, sinó per l'antiga carretera que envolta la base aèria de Son Sant Joan, per accedir a la de Manacor i així arribar al port. Al port de Palma estava previst que es muntassin el «hard top», les hèlixs i altres accessoris. Seguidament, el vaixelSun Sport fou traslladat a la seu de Marina Marbella Balear S. A., a Portocristo, on seria lliurat al propietari.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.