TW
0

X.FERRER.Porreres.
El poble de Porreres reté homenatge al poeta desaparegut Miquel Martí i Pol amb un acte en el qual no mancà el recitat de la seva obra. Montserrat Tura, consellera d'Interior de la Generalitat, l'actor català Jordi Dauder, amics personals de l'escriptor i un llarg seguit de persones anònimes prengueren part en l'esdeveniment.

Entre els participants hi era també Bartomeu Mestre, col·laborador de Diari de Balears, qui, amb l'acompanyament musical del guitarrista Delfí Mulet, es referí a Martí i Pol com un «poeta del poble». Mestre realitzà una sentida lectura de Quadern de vacances, amb què remarcà la seva admiració cap al poeta.

Montserrat Tura, qui parlà des de la seva experiència personal sobre la vida de Martí i Pol i sobretot de la seva malaltia, en destacà «el seu talent ferm i valent en les idees i en la defensa de la llengua». El seu discurs fou un dels més emotius de la nit, que finalitzà amb una afirmació que la consellera féu del poeta el dia de la seva desaparició: «Avui ha mort l'amic que més coses m'ha ensenyat».

L'acte fou la continuació d'un homenatge que va retre al poeta el poble català de Porrera. Joan Sastre, batle de Porreres, definí la celebració com un «gest de fraternitat» amb Porrera.