Els patrons de la Fundació Museu Es Baluard, encapçalats pel seu president, Pere A. Serra Bauzà; la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar; la batlessa de Palma, Catalina Cirer, i el conseller de Cultura del Govern balear, Francesc Fio, que en representació del president Matas actuaren com a amfitrions. La directora del centre, Marie-Claire Uberquoi, també va atendre en tot moment els convidats.
La mostra consisteix en una versió dels gegantins rentadors de pedra de Dhobi Ghat, a Bombai, i sobresurt per la seva bella plasticitat i el missatge. Amb ell, l'artista, que viu entre Venècia i Mallorca, vol fer una crida a la consciència ètica d'occident davant situacions com les que viuen cada dia les persones que hi treballen.
La instal·lació va impactar al director general d'Infraestructures del Ministeri de Defensa, Joan Mesquida, qui va declarar que «el marc és espectacular, l'artista ha encertat en situar l'exposició a la sala de l'Aljub». El president del Parlament balear, Pere Rotger, i el seu predecessor en el càrrec, Maximilià Morales, gaudiren d'un muntatge plenament integrat al seu espai.
La comissària de la mostra, Pilar Riba, va ajudar Plessi a fer arribar les seves explicacions als assistents que volien conèixer més detalls sobre l'obra, com Catalina Sureda, que es va mostrar molt interessada en la concepció de les peces de Plessi.
L'agent d'art Marieta Estelrich i el crític alemany Wermer Krugher van quedar impressionats amb l'adaptació de l'obra de Plessi, feta expressament per a la sala Aljub, l'espai estrella del Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma. Els col·leccionistes Tomás de Santiago i Pablo Rico, i la pintora i escultora Vesna Zorka Mimiça comentaren el gran poder de suggestió i la inducció a la reflexió que provoca l'obra.
Els arquitectes de l'edifici del museu, Luis i Pedro García-Ruiz, estaven molt satisfets del ressò de la inauguració. També assistiren a l'acte el doctor Ballesteros; Toni Triay, president de l'agència de viatges AVA, i la seva esposa, i l'escriptor Baltasar Porce. Els artistes David Stein i Miquela Vida i Hans Grothe, director del museu Kuppersinuhle, es van interessar molt pels esbossos de Plessi exposats a l'avantsala de la videoinstal·lació.
Per posar el punt final a la vetlada, els visitants, entre els quals es comptaven Cristina Macaya i Marily Col, van sortir al pati central per intercanviar les seves impressions sobre la instal·lació de l'artista italià, que ell mateix definí com «una metàfora de la difícil realitat en la qual vivim», mentre degustaven l'aperitiu que se'ls va servir.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.