Del frontal en destaca el disseny del para-xocs amb espòiler integrat, que sense motlures ni fixacions a la vista, acull unes entrades d'aire de major grandària que permeten augmentar el cabal que n'arriba a l'obertura motora, aspecte que resulta necessari perquè l'intercooler respiri millor.
Vist de costat, hi destaquen les atractives llantes d'aliatge de 17 polzades. Aquestes presenten una estructura de cinc radis dobles, amb els perns a la vista, i munten uns pneumàtics de perfil baix de 205/40.
De la part del darrere en sobresurt el para-xocs amb espòiler integrat i sense motlures, en línia amb el para-xocs anterior. Aquest element deixa pas, en la seva part més baixa, a la sortida oval del tub d'escapament cromat, un component exclusiu dels productes de Seat Sport que també contribueix, a primer cop d'ull, a reconèixer el nou Ibiza Cupra.
El nou moldel es converteix en el dièsel més potent del seu segment, gràcies al motor 1.9 TDI de 160 CV (118 KW) que incorpora. Aquesta mecànica de 1.896 centímetres cúbics va acoblada a una caixa del canvi de sis velocitats i s'ha desenvolupat prenent com a base el propulsor 1.9 TDI de 150 CV del León FR. A més, i gràcies a l'elevat parell motor de 330 nm a 1.900 rpm, aquest turisme ofereix una resposta immediata a les sol·licituds de l'accelerador, amb una capacitat de recuperació que permet gaudir al màxim de qualsevol traçat.
Així, l'Ibiza Cupra TDI només necessita 5'27 s per recuperar de 60 a 100 km/h en quarta velocitat, 7'16 s en cinquena i 13 quan se circula en sisena. Els 160 CV de potència permeten arribar a una velocitat màxima de 220 km/h, accelerar de 0 a 100 km/h en 7'6 segons i de 0 a 1.000 metres en 28'6 s.
Aquestes elevades prestacions es veuen acompanyades per un consum de gasoil contingut de ver. L'Ibiza Cupra amb motor TDI només necessita 4'5 litres de combustible per recórrer 100 km en cicle extraubà i situa el seu consum ponderat en 5'4 l/100 km.
A més de l'excel·lent seguretat activa que aporten tant el DSR com els tarats de suspensió específics, el model afegeix de sèrie altres elements de seguretat. L'Ibiza Cupra incorpora de sèrie tots els sistemes de seguretat activa disponibles en la gamma Seat, és a dir, sistema antibloqueig de frens (ABS), sistema de control de tracció (TCS) i programa electrònic d'estabilitat (ESP) que incorpora l'EBA, un assistent de frenada de darrera generació.
L'EBA augmenta la capacitat de frenada i només s'activa en casos d'emergència. En situacions de perill, molts conductors no aprofiten totes les possibilitats de frenada del vehicle: s'actua amb rapidesa sobre el pedal del fre, però no amb prou força.
Per la seva banda, l'equip de frens de 16 polzades és format per discs autoventilats de 312 mm (288 mm l'FR) de diàmetre en l'eix davanter i discs massissos de 232 mm en el darrere. Els discs es poden apreciar a través de les llantes d'aliatge de 17" que acullen uns pneumàtics de perfil baix de 205/40. Seat Sport també ha desenvolupat un pneumàtic d'hivern de les mateixes mesures.
Com a opció són disponibles les pinces de fre de color vermell per a l'eix davanter. Amb aquestes pinces l'equip és més resistent al fading i millora l'efectivitat en frenades continuades. I en seguretat passiva afegeix també de sèrie coixí de seguretat per a conductor i acompanyant, coixins de seguretat laterals, cinturons davanters amb pretensor pirotècnic i limitador de força i cinturons posteriors de tres punts d'ancoratge.
A més, el model porta ancoratges Isofix per fixar cadires per a infants. L'Ibiza Cupra combina al seu interior els colors negre, vermell i blanc, el contrast dels quals contribueix a crear un ambient esportiu. En negre hi van tots els guarnits i en blanc el fons de les esferes dels rellotges d'instrumentació. Després del volant, regulable en altura i profunditat, destaquen les quatre esferes blanques de la instrumentació, les dues grans per al velocímetre i el compta-revolucions i dues de petites per a la temperatura de l'aigua i el nivell de combustible.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.