TW
0

C.MORENO. Pollença.
Dissabte passat, dia 17 de juliol, féu quatre anys que morí a Pollença l'artista italià Aligi Sassu i ahir per primera vegada l'Ajuntament va voler retre un homenatge a la seva figura amb la celebració d'una missa i un concert a càrrec del pianista Vicente Urbina, fill adoptiu d'Aligi Sassu.

La cerimònia fou oficiada a la parròquia Mare de Déu dels Àngels de Pollença i fou presidida per la viuda de Sassu, Helenita Olivares. Entre els assistents destacà la presència de la presidenta del Consell Insular de Mallorca, Maria Antònia Munar, i alguns regidors de l'Ajuntament. El batle s'uní a la celebració més tard.

L'acte, que es caracteritzà per la seva senzillesa, serví perquè l'Ajuntament recordàs amb els seus familiars i amics l'artista italià. En paraules del batle de Pollença, Joan Cerdà, «vist el que representa Sassu per al nostre municipi, entenem que li havíem de retre un homenatge».

Una vegada acabada la missa, els presents es desplaçaren fins al Claustre de Sant Domingo, on el fill adoptiu de Sassu oferí un recital de piano. Vicente Urbina delità els assistents amb la Sonata número 2 Opus 32 de Beethoven i la Polca Opus 44 de Chopin. A la segona part del concert sonaren obres d'Enrique Granados, Albéniz i Delgado Palacios.

Aligi Sassu passà els darrers dies de la seva vida a Pollença, on gaudí durant molt de temps de l'encant del municipi realitzant la seva obra artística.