TW
0

J.C. Palma.
«Bon dia Mallorca». «Bon dia Palma». Amb aquest ús tan breu del català els germans Muñoz, Estopa, no ens varen poder demostrar la varietat dialectal de Cornellà de Llobregat, però no féu falta. Amb un públic embogit que havia començat a arribar a les vuit del vespre al Lluís Sitjar i uns músics de gran nivell, començava el concert de la gira Muñoz versus Muñoz. La nit arrencava amb Fin de semana del seu nou àlbum, La calle es tuya i el Sitjar es retia al duet fraternal.

Els seus «himnes de carrer» foren corejats per la massa, més de deu mil persones que saludaren amb ovacions les referències al whisky i als «canutillos» que varen fer els músics. El públic, majoritàriament femení, lluí com en les grans ocasions quan l'estadi s'omplia en els horabaixes de glòria de l'afició mallorquinista, la parafernàlia pròpia, en aquest cas, de les grans masses de seguidors musicals. Mocadors, camisetes, banderoles i pancartes totes amb un lema, Estopa, i un missatge clar d'admiració.

Però si hi ha quelcom d'especial en la imatge dels Muñoz és la seva senzillesa. Provinents de Cornellà, barri obrer de la perifèria barcelonina, el seu tarannà és de carrer. La seva manera de vestir i la comunicació bidireccional ininterrompuda amb el públic ho demostraren. No és estrany que el seu nou treball, després d'un període sabàtic per «posar els peus a terra», es tituli ¿La calle es tuya?, tota una invitació al plantejament de la realitat social.