TW
0

JOANA NICOLAU.Palma.
El Castell de Bellver esdevingué ahir un gran escenari operístic en acollir primeres figures de la lírica internacional. La gala se donava a conèixer com Una nit d'estrelles de l'òpera i la vetlada, organitzada per l'Associació Austríaca d'Amics de Mallorca, va convèncer.

Els tenors René Kollo i Peter Dvorsky, les sopranos Marcela Cerno i Regina Schörg i el baix Kurt Rydl, acompanyats de l'Orquestra Simfònica, i sota la direcció d'Edmond Colomer, oferiren un divers repertori a benefici de Projecte Home.

El director Colomer va expressar la seva gran satisfacció per «poder comptar a Mallorca amb primeres figures mundials d'aquest nivell». El concert fou possible gràcies a l'amistat del president de l'associació, Josef Egger, amb els solistes, alguns assidus de Mallorca, on tenen segones residències.

El concert començà segons el previst amb una magnífica obertura a càrrec de Kurt Rydl, que va cantar l'obertura de Il barbiere di Sevilla, de Rossini. La primera part del concert va continuar amb obres de Mozart. Durant l'intermedi el president Egger va fer entrega al president de Projecte Home, Tomeu Català, de la reproducció d'un xec de 10.000 euros per a la lluita contra la drogoaddicció. Després se serviren copes de cava.

Més de 800 persones varen donar suport a aquesta iniciativa musical. Entre les autoritats presents a Bellver hi havia el conseller de Cultura, Bartomeu Fiol; el conseller del Consell Miquel Àngel Borràs; la tinent de batle de Cort Francisca Bennassar, i el regidor Rogelio Araújo.

Entre el públic hi havia el president de Sa Nostra, Llorenç Huguet, el president del Grup Serra, Pere A. Serra, el vicepresident Sebastià Ginart i els directors de les publicacions del Grup; el polític socialista Josep Moll i Xisco Bonnín, director de les corals de la Fundació Principal.