TW
0

La coneguda empresa de galetes Quely guanyà un Sol d'Or en el XIX Festival Publicitari Iberoamericà, que va tenir lloc el passats dies 27, 28 i 29 de maig a Sant Sebastià (Euskadi). Amb el lema «El sol, excel·lència creativa contra el bebè que lladra», es premiaren els millors anuncis i campanyes impulsats enguany en el conjunt de països iberoamericans.

El prestigiós certamen, organitzat per l'Associació Espanyola d'Agències de Publicitat -AEAP-, va tenir lloc a la seu del palau Kursal de Sant Sebastià, amb la inscripció de gairebé 2.000 espots publicitaris procedents de 181 empreses d'Espanya, els Estats Units, l'Argentina, el Brasil, Colòmbia, Xile, Mèxic, Portugal i altres deu estats del mateix àmbit geogràfic.

Els anuncis de Quely premiats són els que ha difós enguany a través de la televisió, la premsa i la ràdio servint-se de la imatge de Tomeu Quely, un curiós personatge animat i el cap del qual és una galeta. Aquest personatge viu al cor de Mallorca. En concret, el Sol d'Or atorgat a Quely és per l'originalitat de la campanya gràfica que es presentà al festival.

De 1.977 produccions participants en el certamen, 1.006 prenien part en la categoria gràfica. Així, en aquest apartat, dividit en 15 seccions, es concediren nou sols d'Or, si bé sis categories quedaren desertes. Precisament, va ser dins a categoria d'alimentació que Quely guanyà el Sol d'Or per la composició de tres espots titulats Pa negre, Grace i Sobrassada, que l'agència *S, C, P, F va crear.

El Sol, que començà com un festival de cinema i de televisió, és ara una convocatòria en la qual s'han anat incorporant diferents seccions de concurs al llarg del temps: cinema i televisió, gràfica, ràdio i suports interactius. El festival és un dels més prestigiosos fòrums de reunió del sector publicitari a Espanya.

La campanya emprà la veu del cantant Tomeu Penya per a la promoció a la ràdio i a la televisió i s'ha emès en l'àmbit estatal, cosa que ha generat un gran coneixement de la marca més enllà de les Illes. El director comercial de Quely, Lluís Maicas, explicava ahir que «és la primera vegada que feim feina amb aquesta agència i enguany hem deixat els conceptes més clàssics amb vista a una publicitat més impactant».