La premsa internacional es desfà en elogis pel matrimoni dels prínceps

La cerimònia fou seguida per televisió per més de 25 milions de persones a l'Estat

TW
0

L'enllaç dels prínceps d'Astúries, que acaparà les primeres planes dels diaris de tot el món i dels tabloides i que va ser retransmès de manera total o parcial per les principals cadenes de ràdio i televisió, des de la Xina fins a Amèrica, ha estat qualificat de noces del segle i amb el major índex d'audiència: fins a 1.500 milions d'espectadors potencials. El senyal transmès per TVE a la resta de les cadenes estatals va ser seguit per més de 25 milions de persones. Aquesta circumstància va propiciar que la jornada d'ahir es convertís en el dia de més consum televisiu des que s'aplica a l'Estat el càlcul de les audiències.

Les revistes Semana i Diez Minutos tragueren ahir edicions especials dedicades a les noces reials i al sopar de gala celebrat el dia abans al palau d'El Pardo. Lecturas i Hola també avançaran la seva tirada amb motiu de l'esdeveniment i en trauran avui els seus números especials. La cerimònia de les noces, difosa a la Xina a través del senyal de TVE, fou seguida amb interès tant pels responsables governamentals com pel poble. Als Estats Units els diaris principals ressaltaren, alguns en portada, fotografies i una bona varietat d'aspectes de l'enllaç. El New York Times remarca que el príncep s'ha casat amb una plebea i que els noviis havien rebut 14.460 dòlars com a premi d'un sorteig de loteria que els foren lliurats com a regal de noces per un jubilat de TVE.

Cada un dels ciutadans que contemplaren despús-ahir les noces per televisió arribà més o menys a 292 minuts d'exposició. Així mateix, el moment en què els prínceps sortien de la catedral de l'Almudena va ser el més vist de l'acte, amb una mitjana de 13.527.000 espectadors.

EWashington Post posa en relleu que la parella va dedicar la cerimònia a les víctimes dels atemptats de l'11 de març passat a Madrid. Tots els diaris de l'Amèrica del Sud feren un seguiment molt especial de les noces. Al Brasil, el diari O Globo explicava que «la festa d'una de les monarquies més destacades del món va tornar el clima alegre a Espanya, encara aclaparada pels atemptats terroristes que l'11 de març mataren 191 persones a Madrid».

A l'Argentina les noces foren ofertes en directe per diversos canals de televisió, a pesar de la diferència de cinc hores, que obligava a matinejar els qui desitjaven veure-ho. Amb nombroses fotografies dels noviis, els seus familiars i convidats, eClarín subratlla la circumstància que «la futura reina d'Espanya sigui una periodista plebea i divorcida», fet que converteix les seves noces «en un conte de fades del segle XXI».

La premsa anglesa també hi reservà apartats especials. «Les noces reials sota la pluja animen Espanya», titula The Sunday Times, que en du una foto en portada. «Espanya s'alegra perquè el príncep aconsegueix la seva al·lota», titula The Observer. Segons aquest rotatiu, la cerimònia és «una bufada d'aire fresc» per a una ciutat copejada pels atacs de l'11-M.

La premsa italiana en el seu conjunt va destacar «la professionalitat de la novia per la seva familiaritat amb les càmeres» i la «fredor» de la cerimònia. ECorriere della Sera i la Reppublica il·lustren la notícia en portada amb una foto del brindis del dinar i l'Stampa de Torí es decanta per l'intercanvi de mirades. Tots els periòdics feren referència sense excepció al refrany italià «Sposa bagnata, sposa fortunata», en relació amb la pluja.