Fins a vuit idiomes diferents i catorze models poètics distints ompliran de paraules avui vespre el pati del convent de Santa Clara de Palma (carrer de Can Fonollar, 2), que acollirà la celebració del sisè Festival de Poesia de la Mediterrània. Per tercer any consecutiu l'esdeveniment ha estat coordinat per la Casa Museu Llorenç Villalonga.
Tots els poetes llegiran en les seves llengües originals, però no hi haurà impediment perquè els assistents puguin conèixer-ne la traducció. Com és habitual, s'ha editat un llibre amb els poemes que es llegiran. Fins a aquesta edició els llibres havien estat gratuïts, però en aquest cas es farà pagar el preu simbòlic d'un euro. Els doblers que es recaptin amb aquesta iniciativa seran destinats a les monges de Santa Clara per contribuir a la restauració de la teulada del convent i en mostra d'agraïment per la cessió de l'espai.
En aquesta edició els amants de la poesia podran escoltar la marroquina Aicha Bassry, que dirà la seva poesia en àrab; Alaa Khaled, poeta egipci d'Alexandria que també llegirà en àrab; el poeta Albert Roig, que dirà els seus poemes juntament amb el bateria Krishoo Monthieux en català; el francès de Besançon Christophe Fiat; el jove tarragoní Eduard Escofett, un especialista en la recitació en directe; la poetessa Isla Correyero, que llegirà en castellà; el mallorquí José Carlos Llop, que també hi intervindrà en castellà; l'italià Lello Voce, un performer consagrat; la grega Maria Laina, autora de set poemaris; la israeliana Maya Bejerano; el jove mallorquí Pere Antoni Pons; la gironina Susanna Rafart; la poetessa eslovena Svetlana Makarovic i el barceloní Vicenç Altaió.
El Festival de Poesia de la Mediterrània retrà enguany múltiples homenatges. I és que es vol commemorar el bicentenari del naixement de George Sand, el 150è aniversari del naixement de Joan Alcover, Miquel Costa i Llobera, Joan Rosselló de Son Forteza i Arthur Rimbaud, a més del centenari del naixement de Salvador Dalí.
Per això mateix, la directora de la Casa Museu Llorenç Villalonga, Catalina Sureda, i la consellera de Cultura, Dolça Mulet, varen destacar la visita a Valldemossa que es farà avui al matí i la lectura d'homenatge a George Sand als jardins de l'Arxiduc a les dues del migdia.
La lectura poètica d'homenatge a Joan Alcover i a Costa i Llobera tindrà com a escenari Pollença, ja que la tradicional excursió dels poetes amb els escriptors mallorquins serà enguany a Formentor i a Pollença. Els organitzadors del Festival varen tornar a insistir amb la vocació del certamen a contribuir, des de la cultura, a la pau en el món.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.