Aquest recital és fruit de la investigació exhaustiva del director del Conservatori Professional, Joan Roig, sobre l'obra del seu repadrí. «A pesar de ser un músic desconegut, les seves composicions són d'un gran nivell», afirma. En el cas de Nama, explica que «corria el rumor que era una òpera inacabada», però ell no hi està d'acord. La peça es basa en I immigranti a Barcellona, un llibre d'Angelo Vignotti, i creu que «només es pot situar bé la trama i veure si és conclosa quan s'estudia a fons l'obra, de final del XIX».
D'altra banda, Joan Roig posà en relleu les particularitats de Nama, que defineix com un «text simbòlic i poètic, d'una gran profunditat, que utilitza la relació entre l'home -Zafar- i la dona -Nama- per reflexionar sobre el bé i el mal». També el seu romanticisme i gosadia, «representada pels cors mixts, mal vists en aquella època», i la visió filosòfica, foren destacats pel director del Conservatori.
En la seva posada en escena hi participaran la soprano Joana Llabrés, com a Nama; i el tenor Antonio Aragón, com a Zafar. «Tot un luxe per a aquesta òpera que surt a llum com a patrimoni cultural de la nostra terra», en paraules de Roig, i que s'enregistrarà per a la seva emissió posterior a Ràdio Nacional.
Quant a la Missa per orquestra, solistes i cor d'homes, el mateix crític manifestà que «hi ha constància que s'estrenà en la darrera dècada del segle XIX a l'església de Santa Margalida, ara l'Hospital Militar». Roig Perelló estudià música amb Guillem Massot Bertran i va ser director de la Coral de la Constància. Va escriure nombroses obres, algunes per a cor i orquestra, i altres per a piano.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.