De manera conjunta amb aquest concurs, s'ha previst que se'n convoqui un altre per adjudicar la rehabilitació d'algunes obres mobles que són part de les sales esmentades. La restauradora de la secció d'Arqueologia del Museu, Mabel de Rojas, ajudada per Immaculada Rigo, també restauradora i amb un àmplia trajectòria avalada per treballs a la Seu, són les encarregades de recuperar les peces de pedra.
Es tracta de manera primordial d'escultures gòtiques o barroques i, llevat d'una pietat de Vicens Vilesclàs (s XV) per a un sepulcre de Sant Francesc, la resta d'obres no s'han mostrat mai en públic al museu. S'ha de remarcar que la Banca March col·labora en la recuperació.
En el conjunt que de moment s'ha seleccionat, hi sobresurt un grup escultòric del XVII que era als jardins de la Llonja de Palma i una creu de terme atribuïda a Guillem Sagrera que s'ubicava devora l'oratori de Sant Magí, a Santa Catalina.
El grup escultòric de la Llonja és integrat per dues figures femenines, un bust d'estàtua anomenat Nimfa i un altre que representa Mercuri. Les restauradores explicaren que de moment no se sap amb certesa a qui pertany aquest conjunt, tan espectacular. En concret, se situava entorn d'una font dels jardins que encara existeixen entre la Llonja i el Consolat de la Mar.
Diverses peces de la tomba de l'orfebre Antoni Oliva, que el claustre de Sant Francesc acollia i que daten del segle XV, o dues mènsules de sant Pere i sant Pau procedents de la cartoixa de Son Ferrandell, a Valldemosa, també es rehabiliten. Quant a aquestes dues mènsules, s'ha de remarcar que es consideren «rareses» i han despertat prou interès entre els tècnics del Museu. Són realitzades amb morter, cosa que suposa la intervenció d'un motlo i fa dubtar els tècnics a l'hora de la datació. De moment, no se sap si es tracta d'imitacions d'altres figures de principi del XVI.
Totes les peces que es restauren són esculpides en diversos tipus de pedra de procedència mallorquina. La seva restauració permetrà la conservació física del material i també aprofundir en el coneixement de les obres, si bé pareix que algunes són creacions de taller.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.