La ponència de Chaves fou introduïda per Josep Juan Cardona, conseller de Comerç, Indústria i Energia del Govern balear. Cardona esmentà la trajectòria professional de Chaves, que ha acumulat una notable experiència professional amb la seva empresa I+C consultores, amb la qual realitza treballs d'identitat i comunicació corporativa per a grans empreses i institucions.
Norberto Chaves explicà que «el disseny de marques és una temàtica capdavantera però retrògada, en la qual hi ha molt per fer i pocs són els que duen l'avantguarda, i on fins i tot les institucions copien models obsolets».
Per Chaves, «les receptes predeterminades són el que més mal fan a l'hora de dissenyar la marca com a senyal identificador d'algú. Aquestes eliminen la singularitat i la diferenciació que ha de menester aquella entitat que sempre tindrà quelcom de distint».
Chaves subratllà la importància i el cost imaginatiu de l'estratègia i la longevitat del resultat, destacant «el desconeixement general d'aquesta matèria entre els directius d'avui en dia». Posà com a exemple diverses marques millor o pitjor dissenyades. Com a mostra de les primers esmentà Mercedes Benz i Siemens. No volgué identificar les segones, tot i que «discrepà» de la nova imatge de Telefónica.
Assistiren a l'acte, entre d'altres, Maria Antònia Munar, presidenta del Consell; Kurt Viaene, director general de Promoció Industrial; i Pere A. Serra i Sebastià Ginart, president i vicepresident del Grup Serra.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.