TW
0

P. GIMÉNEZ.Palma.
«A través decollage es pot obtenir una lectura de la història de l'art del segle XX. La seva és una història de transgressió de moltes lleis, perquè és una tècnica que recorre totes les escoles modernes i que arriba a les arts plàstiques d'avui».

Doctor en història de l'art i conservador en cap del Museu d'Art Modern i Contemporani d'Estrasburg, Emmanuel Guigon ha estat elegit per inaugurar el Curs sobre Collage, que es desenvolupa al Museu d'Art Modern i Contemporani Fundació Joan March de Palma els mesos d'abril i maig. Guigon, autor de diverses publicacions com Histoire du collage a Espagne (1995), intervé en les jornades amb dues sessions, la primera de les quals va ser ahir horabaixa.

Amb el títoLa cola no fa el 'collage', l'historiador de l'art introduí el curs abordant l'accepció del concepte, per continuar amb «una reflexió lingüística sobre la gramàtica decollage». És a dir, les diferents formes d'expressió d'una tècnica que pot prendre com a elements paraules, papers i objectes quotidians des de que Max Ernst hi donà un caire modern.

Avui, a les 19.00 hores, Guigon parlarà sobre la influència decollage a l'Estat. Segons l'expert, «no té particularitats especials» respecte dels altres països, sinó que participa del mateix procés d'incorporació de la tècnica. «Es pot dir que tots els artistes han practicat aquesta tècnica; de fet, la pintura matèrica es pot entendre com a collage. Tàpies l'utilitzà, Millares després i així fins a arribar a l'actualitat, en què el mètode és present en tots els camps de l'art».

Membre de l'Associació Internacional de la Crítica, Guigon assenyalà també que l'art actual es caracteritza per «la diversificació i la quantitat de terrenys que abraça» i destacà l'enorme activitat que es genera al seu voltant, «tant en l'àmbit de mercat com de proliferació de centres d'art contemporani». I afirmà, per concloure, que «és un fenomen internacional».