Amb menys artificis que els espectacles de Las Vegas, perquè «s'ha volgut posa un major èmfasi atap-dance», Spirit of the Dance ha elegit l'Illa per estrenar a nivell estatal la seva nova producció, «un espectacle fresc i magnífic» pel qual s'ha comptat amb els 23 ballarins que integren el grup principal que es troba de gira als Estats Units.
José Manuel Mouriz, president de la companyia que porta l'espectacle a nivell estatal, destacà que les variacions que ha introduït el muntatge s'ajusten a tres nous números respecte del programa de 2003: «un can-can, un vals i un número nou de dansa celta», que no deixa de ser l'essència d'un espectacle que, «pot no ser del gust dels puristes, però aconsegueix posar en peu a tot el públic». A més, com indica el nom de la companyia, «manté tot l'esperit de la dansa», matisà Mouriz.
I així ha de ser perquè l'espectacle d'Spirit of the Dance ha assolit un gran èxit internacional mostrant la fusió de la cultura irlandesa amb la de diferents ritmes i danses del món, i la companyia ha estat guardonada amb nou premis Internacionals incloent Millor Coreografia i Millor Producció Internacional.
José Manuel Mouriz insistí que etap-dance és la part més espectacular del muntatge «trepidant», que durant dues hores posa en escena denou coreografies. «Balls celtes, can-can, western, vals, jazz, llatí i fusió de clàssic amb dance» són alguns dels gèneres representants a les distintes coreografies.
Acompanyant Mouriz, els solistes Alex Young, Kelly Williams, Claire Hopkins i Cryang King destacaren que l'Auditòrium «és un espai perfecte i té unes dimensions idònies per presentar el muntatge», que compta amb música original de David King i Dave Williams. Així mateix, el fet que la producció es presenti en format teatral a Palma ha fet necessari un disseny especial de so i il·luminació amb l'objectiu de «fer que lluesqui més el joc del peu, el propi ballet. A vegades, les llums distorsionen l'espectacle i no deixen veure la dificultat que 46 peus es moguin al mateix temps», assegurà Mouriz.
Això no obstant, com ahir va explicar Alex Young, tots els ballarins que ingressen a les files de la companyia només ho fan després de superar unes rigoroses proves de selecció, després de les quals encara han de superar un entrenament de sis setmanes intenses a l'escola.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.