Durant vint-i-cinc anys, Menéndez Rojas ha anat incorporant
matèria a les seves obres. Primer li va interessar la pintura
plana. Després, l'element tàctil va començar a introduir-se als
seus quadres fins a convertir-se en «una qüestió ideològica». A
Magma, l'exposició que aquesta nit s'inaugura al Centre de Cultura
Contemporània Pelaires, intenta «posar ordre en el caos» que hi ha
en l'actualitat a través del «dibuix».
A cada una de les obres continua apareixent la figura com a
«icona». «Som com un apèndix de la tradició, on la figura és un
element de comunicació que ens uneix a tots els humans». Fàcil
d'identificar i de «reconèixer», serveix perquè la gent ens
entengui. Com a resum de la mostra es presenta una escultura que
«il·lustra en tres dimensions el concepte del caos». Ho fa
mitjançant «una espiral» formada per diferents figures que pugen i
baixen.
Menéndez Rojas explicà que «no es tracta d'una exposició
autobiogràfica» però reconegué que «té elements dels meus darrers
anys de vida». L'artista sempre intenta distanciar-se de la seva
vida a l'hora de crear, però sap que és difícil perquè sempre es
parteix de «l'experiència». «En una mostra es pot veure d'on es ve
i cap on se'n va». I, també la teva pròpia història, una història,
segons diu, sempre es reflecteix als quadres.
«Mentre hi hagi gent que pinti existirà la pintura». Pintar és
«un acte instintiu, viu en el codi genètic». I per això no pot
desaparèixer ni tampoc li interessa la videocreació. En aquesta,
Menéndez Rojas considera que l'artista es «distancia de l'objecte».
«M'interessa ser més directe, utilitzar la meva energia vital per
modificar els elements, agafar-los i embrutar-me». El vídeo només
permet «passar un pensament a energia elèctrica» i, un quadre,
mostra «una mica de la teva vida petrificada». «És més pròxim, més
proper», considerà l'artista.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.