Damià Ramis va explicar ahir que, per a aquesta ocasió, s'han elegit peces que mostraran al públic la creació «més personal» de l'escultora a l'hora d'abordar i entendre el seu treball, aquelles que creava «tan sols pel mer plaer de fer-ho» i no per encàrrec. Remígia Caubet va tractar temes com la maternitat o el nu, molt ben representats en aquesta exposició en la qual s'exhibeixen 42 peces, la majoria de petit i mitjà format, que provenen de la col·lecció de l'artista i de col·leccionistes particulars.
Aquests bronzes i terracotes s'exposen al costat de dibuixos, carbonets dels anys quaranta i cinquanta en els quals s'aprecia la seva faceta de «bona dibuixant». «El que volem és recollir l'esperit del seu treball, el d'una artista independent que no es casava amb cap estil, encara que es considerava hereva de la tradició clàssica, hel·lenística; tenia com a referents escultors catalans, mediterranis, com Clará, però es va anar desprenent d'aquestes herències fins a aconseguir un llenguatge molt més personal».
Així, a la mostra es podrà seguir la seva trajectòria entre finals dels anys seixanta fins a la seva mort. Fins i tot algunes de les escultures que es mostraran es veuran aquí per primera vegada. En aquesta exposició retrospectiva no faltaran els esbossos de la seva coneguda Nuredduna, peça que es pot contemplar a la façana marítima de Palma, just al costat de la platja de Can Pere Antoni.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.