TW
0


El dibuixant Tomeu Morey presentarà a les 20.00 hores, a l'espai Norma Còmics, del carrer Pere Alcántara Penya, el seu darrer treball artístic Prólogo de una Historia. Premiat amb un accèssit de l'Institut de la Joventut, del Ministeri d'Assumptes Socials, els anys 2001 i 2002, aquest volum ha estat editat pel segell 17x24, i part dels drets d'autor de l'obra aniran a l'organisme oficial. La tirada inicial serà de 1.500 exemplars i apareixerà en la col·lecció InJuve.

Tomeu Morey, nascut a Palma l'any 1978, aposta en aquest llibre per un tractament radical del color i de la tècnica «segons cada una de les 10 històries que es troben al llibre». Així, el collage, la fotografia, els acrílics i els gravats es combinen per després passar els filtres infogràfics i resultar en un conjunt «molt interessant» i que «crida l'atenció a la majoria», explica Morey.

L'artista explica que «no ho he fet per guanyar-hi doblers. En no tenir una data d'entrega concreta m'he pogut prendre amb calma el projecte i durant tot un any ho estat elaborant en les meves estones lliures de la feina, ja que amb això no podria viure». És en certa manera l'opera prima de l'artista, en la qual es desenvolupa al complet la seva creativitat.

Tomeu Morey és un gran observador, i com ell mateix confessa, «m'encanta mirar i fixar-me en la gent. Les persones i les seves relacions, fets determinats o situacions concretes, però em deix influenciar per tot el que m'envolta. Treballant en una botiga de còmics em deix tocar per una mica de tot perquè en cada estil hi ha coses positives».

Enamorat del disseny i de la pintura, l'artista afegeix que «són dos camps que tenen moltíssimes aplicacions, i estudiant a Belles Arts, se'm va obrir molt la ment a noves formes d'expressió».

Prólogo de una Historia està dirigit a tots els públics i «encara que no sigui un lector habitual de còmics, està ben aconseguit, i fins i tot alguns pares dels amics que ja l'han pogut llegir han reconegut que els agradat bastant. M'interessa molt el fet que el lector pugui sentir-se identificat amb un o altre personatge i que tots hi puguin extreure quelcom íntim i personal de cada una de les 10 històries» afegí Morey.