TW
0

P.GIMENEZ.Palma.
«El dia més calorós de tot l'estiu arribava a la seva fi...». Així comença la cinquena entrega de Harry Potter, la sèrie de l'escriptora britànica J.K. Rowling que des d'ahir els incondicionals seguidors del jove mag tenen l'oportunitat de continuar llegint a ca seva.

Quasi després de tres anys d'espera, Harry Potter i l'Ordre del Fènix sortia a la venda a les 10.00 hores del matí, tal com havia demanat l'autora, en un llançament conjunt per a tot l'Estat. A Mallorca, els més matiners esperaven a les portes de les llibreries i, en el cas d'El Corte Inglés, envoltant l'expositor que anunciava l'esperat nou capítol de Harry Potter.

Com si d'una cerimònia es tractàs, els empleats del centre comercial tragueren els volums puntuals. «A la fi podem conèixer la història!». Ja amb el llibre a les mans, alguns dels incondicionals del personatge reconeixien haver llegit la història en anglès. Aquest era el cas de Maria Lluc Albertí, de 13 anys. «L'he llegit en anglès, però em fa ganes de llegir-lo en castellà», explicava la jove lectora, que assegurava que el fet de ser un volum tan gros (896 pàgines en la seva edició castellana i 968 en la catalana) «no em desanima gaire».

Ni a Maria de Lluc ni a la resta de harrypottermaníacs que havien matinat per aconseguir els primers exemplars que es posaven a la venda. «No estic desanimat, m'encanta llegir. De fet, m'agrada tant Harry Potter que he vingut disfressada com ell». Mentre Dolores Terrasa, de 15 anys, vivia l'emocionant moment d'aconseguir L'Ordre del Fénix es llevava l'abric de damunt per mostrar que ho deia ben de veres.

Just en haver comprat el seu exemplar, els seguidors de Potter asseguraven que començarien la seva lectura «només en arribar a casa», amb la idea que en aquest llibre, a més de «noves aventures de Harry i els seus amics, també s'explicarà la mort dels pares» del jove mag.

De la seva banda, el cap d'El Corte Inglés, José María Ramis, destacà que el llibre en la seva edició anglesa fou «best seller a França i un dels més venuts a l'Estat». Tot i això, el responsable del centre confessà no haver llegit cap volum de l'obra.