Una rua amb molta de «cua»

Els nins de l'escola de Son Sardina escenificaren al carrer Passatemps la destrucció del segon cinturó

Pasquins contra les actuacions del PP tancaven la rueta.

TW
0

J.N.Palma.
Son Sardina sortí ahir horabaixa al carrer per prendre part a la rueta del col·legi públic Maria Antònia Salvà amb els alumnes d'Infantil i Primària. Una rueta que escenificà de manera metafòrica la destrucció que suposarà per a aquesta zona de Palma el segon cinturó.

Els pares i adults participants duien pasquins alusius a la polèmica que ha suscitat aquesta rueta. En ells ressenyaven «Tots som Son Sardina», «Jo estim Son Sardina» i d'altres que oferien mostres de suport tant a la direcció del col·legi com al professorat i a l'APA. A més de gent de la barriada, altres ciutadans convocats per la Plataforma per l'Ensenyament hi acudiren per donar suport als infants i pares del barri.

Pares i fills cridant lemes com ara «Qui estima Mallorca no la destrueix», «no al segon cinturó» i xiulets contra la política del Partit Popular recorregueren de dalt a baix el carrer Passatemps en una festiva i reivindicativa rueta en la qual el de menys foren les desfreses. El poble fou un clam contra la política d'Obres Públiques i Cultura.

Una comparsa d'ovelletes obria la desfilada. Les seguiren rates, moixos i fauna diversa per donar pas a una altra comparsa dedicada a la flora. Després d'elles, els pares, portant una tela de més de deu metres que reproduïa una autovia, l'enlairaven i pasaven per sobre dels infants aludint a la destrossa mediambiental que suposarà el segon cinturó. Tancava la rueta una comparsa de viudes i viudos amb pancartes a les quals es llegia RIP a la cultura, a la llengua, a la tolerància, a la llibertat d'expressió, a Son Sardina... Però, com que en dies de festa sempre queda lloc a l'esperança, els pares que duien la tela que reproduïa l'autovia, al seu retorn al centre docent simbolitzant la força del poble, en lloc d'enlairar la tela la col·locaven al terra com si es retés a les reivindicacions per ser trepitjada.

El col·legi no es manifestà en cap moment en considerar que es tractava d'una activitat complementària i externa. Això sí, esperava el retorn de la comitiva al col·legi per continuar la festa amb un bon refrigeri.