Acompanyat per la responsable de l'àrea de Comunicació i Màrqueting del Museu, Nuria Barahona, i Aina Bauzà, responsable de l'àrea de Difusió Cultural d'Es Baluard, el director general de Coordinació Turística, Eduardo Gamero, es dirigí al nombrós auditori per argumentar la importància que Es Baluard té per al sector turístic, abans d'exhortar-los a «contribuir a donar-lo a conèixer».
Agències de viatge, touroperadors, majoristes, membres d'associacions hoteleres i guies, com també d'altres empreses relacionades amb el sector turístic, tots els responsables coincidiren a afirmar que «no serà difícil introduir Es Baluard en l'oferta cultural turística». Així mateix, varen destacar la possibilitat que atorga el Museu d'atreure un turisme de major qualitat i aconseguir desestacionalitzar l'oferta.
Segons Gamero, la voluntat del Govern d'aconseguir que les Balears continuïn sent líders en el sector, «apostant pel turisme i el medi ambient», es veu ara afovorida amb la inauguració del Museu. «Es Baluard és un atractiu més que ha de contribuir a atreure novament un sector turístic de qualitat i major poder adquisitiu, que s'interessa per una oferta complementària al sol i a la platja», afirmà contundent, i afegí que «també contribuirà a desestacionalitzar l'oferta i a donar un nou impuls al turisme tradicional».
Aina Bauzà prengué la paraula a Gamero per introduir els empresaris en el viatge que la col·lecció del Museu convida a recórrer, abans que els assistents iniciassin la visita al centre. Les impressions que llavors s'intercanviaren foren molt positives i coincidents amb el fet que «no serà difícil introduir-lo en el mercat», necessita «promocionar-se». Pere Canyelles, president de la Federació Hotelera de Mallorca (FEHM), felicità la iniciativa de la directora de Màrqueting ja que «el Museu, a més de ser una porta oberta als mallorquins, ha de connectar amb el turisme».
Per Canyelles, «és important conèixer primer el que s'ha de vendre i, en aquest sentit, s'ha d'aprofitar la inauguració del Museu, que no és excloent de la resta de l'oferta, sinó complementària». Una idea que compartí Marilén Pol. La presidenta de l'Associació Hotelera de Palma incidí en la importància de «donar difusió al Museu» i afegí que «avui necessitam equipaments com aquest, que associï la destinació com un atractiu cultural».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.