Entusiasmats de veure d'a prop els instruments, alumnes de primària d'onze escoles diferents responien espontàniament a les preguntes que llençà el director de l'Orquestra sobre els instruments. Així, Colomer interrogà «Com representa la música un exèrcit? i els ratolins?». Es feu un silenci. Aleshores, davant la sorpresa dels nins, Colomer assenyalava els instruments que feien de ratolins.
Colomer s'aturà per explicar cada dansa que forma part de l'estructura musical d'El trencanous, a més de contextualitzar Txaikovski, compositor de l'obra. «L'obra s'inicia quan l'exèrcit dels soldats venç els ratolins i sentim la marxa» afegí Colomer. Els nins, alguns d'ells bocabadats, aplaudiren en acabar la música. Colomer continuava dirigint i parlant de Txaikovski «admirava les cultures exòtiques, i en homenatge va escriures una dansa dedicada a la Xina».
L'Orquestra Simfònica dibuixà personatges i ambients mentre Colomer feia endevinalles. «Quin instrument simula el repic de les campanes?». Els nins equivocaren les seves respostes, no era el xilòfon, però a partir d'aquesta audició han après que la música narra històries i quin instrument és la celesta.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.