TW
0


La pluja no va impedir que els gegants es reunissin per ballar al so de les xeremies i gralles, encara que fos per poca estona i a la plaça de Cort, envoltats dels paraigües de la gent que els esperava. El mal temps escurçà el recorregut de les colles participants a la VII Trobada de Gegants, que havien de partir del passeig del Born i finalment ho feren de la plaça del Rosari per dirigir-se pel carrer Conqueridor fins a l'Ajuntament.

Les colles participants d'enguany foren les mallorquines de Consell Insular, ajuntaments d'Inca, Calvià, Alaró, Marratxí, Llucmajor, Manacor i les d'Alforja (Tarragona), Vinaròs (Castelló), Leganés (Madrid) i Calataiud (Saragossa); aquestes dues darreres també duien de comparsa capgrossos i nans. A més, no hi faltà Es Siurell de ceràmica de Marratxí i l'Escola Municipal de Xeremies, Flabiols i Tamborí. En total, una quarantena de figures s'aplegaren al vestíbul de Cort. Amb moltes ganes de divertir-se, geganters i músics improvisaren una festa en el mateix vestíbul enmig dels aplaudiments dels presents.

Semblava que la pluja minvava i els més agosarats, com els geganters de Calataiud, sortiren a ballar fora, cosa que féu una mica més feliços els infants, que esperaven veure de prop les figures.

El majestuós vestit del rei moro Almira, gegant de la població tarragonina d'Alforja, deixà bocabadat més d'un nin. Amb el so de les gralles, Almira i la seva parella, Saurina, ballaren enmig de la plaça. Entre els gegants més coneguts pel públic s'hi reuniren els sabaters d'Inca, Jaume I el Conqueridor i la seva esposa, ambdós de Calvià.

En finalitzar la trobada, la batlessa de Palma, Catalina Cirer, entregà unes plaques commemoratives de l'esdeveniment a cada colla. El cap de colla de Calataiud lliurà a la batlessa un mocador típic de la colla aragonesa. Pel seu costat, la colla de Leganés distingí la batlessa amb una placa. Catalina Cirer comentà que l'any vinent «posarem millor temps, però ha quedat clar que els geganters són gent valenta i animosa».